Από την εγχώρια αγορά σε παγκόσμια πρωτιά

Από τη Φωτεινή Λεβογιάννη
Η Κίνα πλέον δεν παίζει απλώς ρόλο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά την κυριαρχεί. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η Κίνα όχι μόνο είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στον κόσμο, αλλά και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας. Η εκτόξευση αυτή οφείλεται σε τεράστιες κρατικές επενδύσεις, εξελιγμένα εργοστάσια με αυτοματισμούς και φυσικά, στην τεράστια εγχώρια αγορά που παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο.
Μόνο το 2024, η Κίνα παρήγαγε πάνω από 31 εκατομμύρια οχήματα, με σχεδόν 6 εκατομμύρια να φεύγουν προς εξαγωγή. Μάρκες όπως η BYD έχουν εκτοξευθεί, καταγράφοντας έσοδα άνω των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης σε plug-in hybrid και ηλεκτρικά οχήματα.
Ωστόσο, δεν λείπουν και οι αντιδράσεις. Η Κίνα δέχεται πλέον πίεση από εμπορικούς εταίρους, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωση, που επιβάλλουν δασμούς και ξεκινούν εμπορικές έρευνες για παράνομες επιδοτήσεις. Μόνο μέσα στο 2024, οι εμπορικές ενστάσεις προς την Κίνα σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Παρά τις προκλήσεις, η Κίνα παραμένει σταθερά στην κορυφή, όχι μόνο χάρη στις χαμηλότερες τιμές παραγωγής, αλλά και λόγω της στρατηγικής εξάπλωσης των κατασκευαστών της παγκοσμίως. Οι Κινέζοι κατασκευαστές δείχνουν ξεκάθαρα πως δεν σκοπεύουν να εγκαταλείψουν την ηγετική θέση τους, ανεξάρτητα από τα εμπόδια.
Πηγή: unboxholics.com