Εξορθολογισμός δικτύου της Coffee Island στην εγχώρια αγορά - Στα 37 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024
Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος CEO της Coffee Island
Ρεπορτάζ: Ξανθή Γούναρη
Ντεμπούτο στην αγορά της Ινδίας με κατάστημα στο Δελχί θα κάνει τον επόμενο μήνα η πατρινή αλυσίδα Coffee Island, προλαβαίνοντας (!) ακόμη και τη Nestle, η οποία ετοιμάζεται να ανοίξει την πρώτη μπουτίκ Nespresso στην ινδική πρωτεύουσα και στη συνέχεια θα επεκταθεί σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ινδίας.
Η αλήθεια είναι ότι η Coffee Island είναι αυτή τη στιγμή η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία καφέ που μπαίνει σ’ αυτή την αχανή αγορά όπου τα τελευταία χρόνια, η κατανάλωση του αγαπημένου ροφήματος έχει δει μια έκρηξη, με εμφανή όμως τάση προς την οικιακή κατανάλωση.
Έφτιαξε εργοστάσιο στην Αίγυπτο η Coffee Island
Ταυτόχρονα το διεθνές αποτύπωμα της η Coffee Island ενισχύεται και στην αφρικανική ήπειρο και συγκεκριμένα στην Αίγυπτο, μια αγορά στην οποία η ελληνική εταιρεία εκτός από εμπορική δραστηριοποίηση με 5 καταστήματα έχει πλέον και παραγωγική βάση.
Συγκεκριμένα, μέσω ενός joint venture (συμμετοχή 30%) λειτούργησε μόλις ένα μήνα νωρίτερα μια νέα μονάδα παραγωγής αποκλειστικά για την εν λόγω αγορά, καλύπτοντας τις ανάγκες των τοπικών της καταστημάτων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης ανάλογα με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν.
Όπως εξήγησε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της εταιρείας, σε ειδική εκδήλωση για την στρατηγική ESG της Coffee Island, η αγορά της Αιγύπτου διαθέτει δυναμικά χαρακτηριστικά (110 εκατ. πληθυσμός με χαμηλό μέσο όρο ηλικίας) και σημαντικές προοπτικές.
Σημείωσε ωστόσο ότι η παραγωγή δεν πρόκειται να μεταφερθεί από τη μονάδα της Πάτρας, η οποία όπως ανέφερε αποτελεί πλέον ένα διεθνές hub διαχείρισης ωμού καφέ, όπου μεταποιούνται πάνω από 1.800 τόνοι ετησίως.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει υπογράψει master franchise και θα ξεκινήσει την ανάπτυξη στη Γαλλία το 2025.
Στα 37 εκατ. ευρώ ο τζίρος με εξορθολογισμό του δικτύου
Σε επίπεδο μεγεθών η ανάπτυξη για την Coffee Island εκτιμάται γύρω στο 8% για το 2024 έως τώρα, στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρήση, που οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 36,9 εκατ. ευρώ.
Για εφέτος στόχος είναι να γίνει εξορθολογισμός του δικτύου και να διορθωθούν κινήσεις μέσα από συνεργασίες που είχαν ξεπεράσει τα δέκα χρόνια.
«Δεν θέλουμε να κανιβαλίσουμε το δίκτυο, είμαστε η μεγαλύτερη αλυσίδα, δεν είμαστε πρώτοι σε αριθμό στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη, είμαστε πρώτοι στην Πάτρα», είπε μεταξύ άλλων ο κος Κωνσταντινόπουλος, προσθέτοντας ότι «δεν θέλουμε τα 430 καταστήματα να γίνουν 630, θέλουμε όσο το δυνατόν να αυξήσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων μας και όχι τον αριθμό».
Αξίζει να σημειωθεί πως πλέον μέσω του δικτύου της Coffee Island εξυπηρετούνται καθημερινά 170.000 πελάτες, από 3.500 υπαλλήλους σε 430 σημεία και 100 πόλεις διεθνώς.
Ανατιμήσεις και προκλήσεις
Σχολιάζοντας την πορεία της αγοράς ο κος Κωνσταντινόπουλος μίλησε για τις σοβαρές συνέπειες που έχουν υπάρξει από την πανδημία και έπειτα στον κλάδο και με τις τεράστιες ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες (60% κατά μέσο όρο, ακόμη και 100% σε κάποιες περιπτώσεις).
«Ο κλάδος αυτή τη στιγμή βάλλεται σε τεράστιο βαθμό. Προσπαθούμε πάντα να δημιουργούμε ένα μεγάλο οχυρό ανάμεσα στο τι συμβαίνει στην πραγματικότητα και στα καταστήματά μας καθότι είναι επαγγελματική και ηθική υποχρέωση, για να περνάμε όσο το δυνατόν μικρότερες ανατιμήσεις στους συνεργάτες μας και κατ’ επέκταση στους καταναλωτές. Το πρόβλημα που έχει η Ελλάδα στην εστίαση σε σχέση με την αγοραστική δύναμη έχουν πολύ μικρή αξία, αλλά ο καταναλωτής δεν μπορεί να τα πληρώσει. Οι ανατιμήσεις είναι περίπου στα 20 λεπτά ανά ρόφημα συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και ειδικού φόρου. Στη χονδρική οι αυξήσεις έχουν γίνει σε λίγο λιγότερο ποσοστό του 10%», σημείωσε.
Τέλος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για σημαντικές ανατιμήσεις στην τελική τιμή εάν η Ε.Ε «περάσει» σχετική οδηγία που υποχρεώνει την παροχή αποδεικτικών περί μη αποψίλωσης δασών σε κάθε εισαγωγή καφέ, καθώς πολλές αγορές – προμηθευτές αναμένεται να «αποκλειστούν», όχι λόγω μη ποιότητας των προϊόντων και πρακτικών βάσει της αειφορίας αλλά από την έλλειψη σχετικών δομών στην αγορά και πιστοποιητικών.
Πηγή: ot.gr