businewss.gr

H Chief Sustainability Officer της Μastercard, τονίζει ότι η τεχνολογία μπορεί να προωθήσει περιβαλλοντικά συνειδητές επιλογές και να συμβάλλει στην ευρύτερη δέσμευση για μια πιο βιώσιμη και διακοινοτική ψηφιακή οικονομία.
Με ψηφιακά προϊόντα όπως το Community Pass και το Farm Pass, που δίνουν λύσεις για καταναλωτές από χώρες χαμηλού εισοδήματος και αγρότες αντίστοιχα αλλά και το Carbon Calculator για την κατανόηση των εκτιμώμενων εκπομπών CO2 που προκαλούνται από τις αγορές, η Mastercard πλησιάζει τους φιλόδοξους στόχους της στρατηγικής ESG που υλοποιεί. Η Ellen Jackowski, Chief Sustainability Officer της Μastercard, η οποία επισκέφθηκε πριν από λίγους μήνες την Αθήνα (στο πλαίσιο του Athens Innovation Forum, 12.10.2023) μιλά στο Fortune Greece για τις προκλήσεις και την πρόοδο που έχει επιτευχθεί από τον όμιλο.

H στρατηγική ESG της Mastercard βασίζεται σε 3 πυλώνες, όπως αναλύσατε στο Athens Innovation Forum: άνθρωποι, ευημερία, πλανήτης. Σε ποιον από αυτούς τους πυλώνες σας βοηθά περισσότερο η τεχνολογία για να επιταχύνετε και να φτάσετε τους στόχους που έχετε θέσει;
Η τεχνολογία αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα της στρατηγικής ESG της Mastercard, ιδιαίτερα στην προώθηση των στόχων ευημερίας και περιβάλλοντος. Όσον αφορά στην ευημερία, έχουμε θέσει στόχο να συνδέσουμε 1 δισεκατομμύριο άτομα και 50 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην ψηφιακή οικονομία έως το 2025. Έχουμε επιτύχει τους στόχους μας για το 2023, παρέχοντας λύσεις ανάπτυξης σε 25 εκατομμύρια γυναίκες επιχειρηματίες με την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας. Το Community Pass, ένα ψηφιακό προϊόν της Mastercard, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόσβαση στην ψηφιακή οικονομία για άτομα που ζουν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Farm Pass, μία εφαρμογή του Community Pass, που παρέχει στους μικροκαλλιεργητές πρόσβαση σε πίστωση, γεωργικά είδη και συμβουλευτικές υπηρεσίες, αυξάνοντας την παραγωγικότητα, μειώνοντας τη σπατάλη τροφίμων και αυξάνοντας την ανθεκτικότητα σε οικονομικές κρίσεις. Το Farm Pass υποστηρίζει πάνω από 900 χιλιάδες αγρότες σε Κένυα, Τανζανία, Ουγκάντα και Ινδία.

Στον τομέα του περιβάλλοντος, η τεχνολογία αποτελεί ισχυρό εργαλείο για τη δημιουργία, ανάπτυξη και επιτάχυνση περιβαλλοντικών λύσεων. Η Mastercard, σε συνεργασία με την Σουηδική fintech Doconomy, ανέπτυξε το Carbon Calculator, το οποίο ενσωματώνεται από τις τράπεζες σε όλο το παγκόσμιο δίκτυό μας μέσω των APIs. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στους καταναλωτές να κατανοήσουν τις εκτιμώμενες εκπομπές CO2 που προκαλούνται από τις αγορές τους και παρέχει αντίστοιχες συγκρίσεις, όπως ο αριθμός των δέντρων που απαιτούνται για να απορροφήσουν την ίδια ποσότητα CO2. Μέσω του Carbon Calculator, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν σε έργα αναδάσωσης μέσω του Priceless Planet Coalition. Επίσης, μέσω των Mastercard Donate APIs διεξάγονται εκστρατείες δωρεών από τα μέλη του Priceless Planet Coalition. Αυτή η πρωτοβουλία αναδεικνύει πώς η τεχνολογία μπορεί να προωθήσει περιβαλλοντικά συνειδητές επιλογές και να συμβάλλει στην ευρύτερη δέσμευσή μας για μια πιο βιώσιμη και διακοινοτική ψηφιακή οικονομία.

Τι ρόλο παίζουν τα επιστημονικά δεδομένα στις δράσεις σας για την Κλιματική Αλλαγή και που κατευθύνετε σήμερα επενδύσεις;
Οι πρωτοβουλίες μας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής βασίζονται σε επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους και σε μία επιστημονική προσέγγιση της βιωσιμότητας. Έχουμε δεσμευτεί να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές έως το 2024, γεγονός που μας καθιστά πρωτοπόρους στον κλάδο των πληρωμών που επιτυγχάνουν αυτόν τον στόχο. Οι στόχοι μας σχετικά με τις εκπομπές έχουν εγκριθεί από την πρωτοβουλία Science Based Targets initiative (SBTi) και ευθυγραμμίζονται με τον κλιματικό στόχο των 1.5 βαθμών Κελσίου. Μέρος των προσπαθειών μας για την απαλλαγή από τις εκπομπές του άνθρακα περιλαμβάνει τη συνεργασία με προμηθευτές για τον καθορισμό επιστημονικά τεκμηριωμένων στόχων μείωσης των αερίων θερμοκηπίου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συλλογικής δράσης.

Παράλληλα με τις επιχειρησιακές μας προσπάθειες, χρησιμοποιούμε επιστημονικά δεδομένα και συνεργαζόμαστε με ειδικούς σε θέματα κλίματος και περιβάλλοντος μέσω του Priceless Planet Coalition. Αυτή η πρωτοβουλία συνδέει κοινότητες, επιχειρήσεις και καταναλωτές με κοινό στόχο την αποκατάσταση 100 εκατομμυρίων δέντρων. Συνεργαζόμαστε στενά με οργανισμούς όπως η Conservation International και το World Resources Institute, οι οποίοι βασίζονται σε επιστημονικά τεκμηριωμένες και ολιστικές προσεγγίσεις. Στόχος μας είναι η αποτελεσματική διαχείριση του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου μας, το οποίο αποτελείται από έργα αποκατάστασης υψηλής ποιότητας και έχει επιτύχει πλέον τα 20 σημεία σε 6 ηπείρους. Η δέσμευσή μας για δράσεις ενάντια στην κλιματική αλλαγή δεν αντανακλάται μόνο στους στόχους και τις επενδύσεις αποκατάστασης, αλλά καθοδηγείται από τις πιο πρόσφατες επιστημονικές έρευνες προκειμένου να εξασφαλίσουμε θετικό αντίκτυπο στην ατμόσφαιρα, την τοπική κοινότητα και τη βιοποικιλότητα.

Αναφέρατε στο Athens Mastercard Innovation Forum ότι εκπαιδεύετε τους ανθρώπους σας και εφαρμόζετε κουλτούρα συμπερίληψης και σεβασμού της διαφορετικότητας. Αυτό αντανακλάται στην παραγωγικότητα και την απόδοση;
Πράγματι, η δέσμευσή μας για την ανάπτυξη μιας κουλτούρας συμπερίληψης και σεβασμού της διαφορετικότητας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πεποίθησής μας ότι η ποικιλότητα οδηγεί στην καινοτομία και την εξωστρέφεια. Γνωρίζουμε καλά ότι οι άνθρωποι αναπτύσσονται όταν αισθάνονται ότι ανήκουν σε ένα σύνολο και ότι οι ιδέες τους εκτιμώνται και αντιμετωπίζονται με δικαιοσύνη και σεβασμό. Αυτή η δέσμευση δεν αποτελεί μόνο ηθική υποχρέωση, αλλά και στρατηγικό πλεονέκτημα. Οι ομάδες που υιοθετούν την ενσωμάτωση λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις, ενισχύουν την καινοτομία και τελικά συνεισφέρουν στη βελτίωση των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων. Πιστεύουμε ότι όταν όλοι έχουν μια θέση στο τραπέζι και οι ιδέες τους εκτιμώνται, η ομάδα μας γίνεται πιο δυναμική και συλλογικά είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, να προωθήσουμε την πρωτοπορία και να συνεργαστούμε αποτελεσματικά για να επιτύχουμε τη βέλτιστη απόδοση σε όλες τις πτυχές της επιχείρησής μας.

Οπότε προκύπτει το ερώτημα αν ευθυγραμμίζονται οι στόχοι ESG με τους οικονομικούς στόχους της Mastercard;
Η Mastercard δεν ενσωματώνει την ESG στρατηγική ως μια πτυχή της λειτουργίας της εταιρείας, αλλά τη θέτει στον πυρήνα της. Η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς μια τάση ή μια επιπλέον προσπάθεια για την εταιρική ευθύνη αντίθετα, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικής στρατηγικής της. Με την ενσωμάτωση της ESG στρατηγικής σε όλους τους τομείς της λειτουργίας της, από τις επενδύσεις έως την καθημερινή λειτουργία, η Mastercard δείχνει ότι η βιωσιμότητα δεν αποτελεί μόνο αποτέλεσμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αλλά και πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Η δέσμευσή μας στον τομέα του ESG αποτελεί ουσιαστικό τμήμα της κουλτούρας και των αξιών μας, ενισχύοντας τη δυναμική μας και βοηθώντας μας να διατηρούμε τη θέση μας στην κορυφή του κλάδου. Για εμάς, το “doing well by doing good” δεν είναι απλώς μια φιλοσοφία, αλλά η κινητήρια δύναμη πίσω από κάθε επιχειρηματικό μας στόχο.

Εσείς, προσωπικά, είστε ικανοποιημένη από την πρόοδο που επιτυγχάνετε στην προσπάθεια να συντονίσετε την εφοδιαστική σας αλυσίδα με τους στόχους ESG και να την καταστήσετε πιο βιώσιμη;
Παρά το γεγονός ότι έχουμε πραγματοποιήσει σημαντική πρόοδο, ειδικά όσον αφορά στις εκπομπές στην κατηγορία της αλυσίδας εφοδιασμού μας, αντιλαμβανόμαστε ότι απαιτείται ακόμα αρκετή δουλειά. Γνωρίζοντας ότι οι εκπομπές από τους προμηθευτές μας αντιπροσωπεύουν το 80% του συνόλου των εκπομπών της αλυσίδας μας, συνεργαζόμαστε μαζί τους και τους καλούμε να συμμετάσχουν στο Carbon Disclosure Project (CDP) και να θέτουν επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου. Η απαίτηση για υποβολή εκθέσεων στο CDP είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλίσουμε την υπευθυνότητα των προμηθευτών μας στη μέτρηση, αναφορά και καθορισμό στόχων σχετικά με το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το 2022, για πέμπτη συνεχή χρονιά, διακριθήκαμε με «Α» από το CDP για την αφοσίωση των προμηθευτών μας σε αυτήν τη διαδικασία. Έκτοτε, ενισχύσαμε τις διαδικασίες δεσμευσής μας επενδύοντας σε εξειδικευμένο προσωπικό που συνεργάζεται με τους προμηθευτές και ευθυγραμμίζοντας τον στόχο του CDP με το ESG Modifier, ως μέρος του ετήσιου πακέτου προσφορών για όλους τους εργαζομένους.

Οι προσπάθειές μας δεν εστιάζονται μόνο στα περιβαλλοντικά ζητήματα, αλλά και στην προώθηση κοινωνικών πρακτικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού. Το πρόγραμμα που βασίζεται στην ποικιλομορφίας για τους προμηθευτές μας εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους προμηθευτές από μειονεκτούσες κοινότητες. Για παράδειγμα, το 2022 υπερκεράσαμε τον στόχο μας για δεύτερη συνεχή χρονιά, με έξοδα άνω των 100 εκατομμυρίων σε προμηθευτές από τη αφροαμερικανική κοινότητα. Αν και είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτήν την επίτευξη, πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε περισσότερα.

Επιπλέον, επεκτείνουμε την επιρροή μας βοηθώντας τους αγοραστές και πελάτες μας να διαχειριστούν τη βιωσιμότητα της δικής τους αλυσίδας εφοδιασμού μέσω λύσεων, όπως το Mastercard Global Treasury Intelligence, που παρέχει ολοκληρωμένη εικόνα των ροών πληρωμών και υποστηρίζει την ενσωμάτωση των εκτιμήσεων ESG στη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού. Συνολικά, παρά την αισιοδοξία μας για την πρόοδο που έχουμε επιτύχει, παραμένουμε αφοσιωμένοι στη συνεχή βελτίωση και συνεργασία για την επίτευξη της βιωσιμότητας στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Ποιες δράσεις αναλαμβάνετε σήμερα για τους κατόχους καρτών Mastercard;
Η δέσμευσή μας σε ζητήματα ESG επεκτείνεται και στους χρήστες των καρτών μας, στους οποίους προσφέρουμε ενεργά προϊόντα και λύσεις, παρέχοντας τους τη δυνατότητα να κάνουν πιο συνειδητές και βιώσιμες επιλογές. Μία σημαντική πρωτοβουλία είναι η ενσωμάτωση βιώσιμων μεθόδων πληρωμής, όπως οι εικονικές κάρτες. Έχουμε επιδιώξει συνεργασίες για να επιτύχουμε την υιοθέτηση εικονικών καρτών, συμπεριλαμβανομένων των εικονικών καρτών για δαπάνες B2B και T&E. Με την ενσωμάτωση εικονικών καρτών στα ηλεκτρονικά πορτοφόλια, στοχεύουμε στη μείωση της χρήσης φυσικών καρτών, συμβάλλοντας στην ελαχιστοποίηση των πλαστικών αποβλήτων.

Επιπλέον, η εστίασή μας στην ενσωμάτωση εκτείνεται σε καινοτόμα προγράμματα καρτών όπως η Mastercard Touch Card, η οποία είναι σχεδιασμένη ειδικά για τυφλούς ή άτομα με περιορισμένη όραση. Επιπλέον, παρέχουμε στους κατόχους καρτών τη δυνατότητα να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα μέσω πρωτοβουλιών όπως το Carbon Calculator, που παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις εκπομπές CO2 που παράγονται από τις αγορές. Τέλος, χρησιμοποιούμε τεχνολογία όπως οι ανέπαφες πληρωμές για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με στόχο τη διευκόλυνση και προώθηση βιώσιμων πρακτικών. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε το γεγονός ότι οι φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές είναι όχι μόνο προσιτές, αλλά και ευκολότερες για τον χρήστη.

Πηγή: fortunegreece.com