businewss.gr

Η βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης και τροφίμων Marks & Spencer ανακοίνωσε αύξηση 58% στα ετήσια κέρδη της, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες της αγοράς.

Τα κέρδη προ φόρων και διορθωτικών στοιχείων της M&S ανακοινώθηκαν ότι ανήλθαν σε 716,4 εκατομμύρια στερλίνες (περίπου 841 εκατομμύρια ευρώ) για το οικονομικό έτος μέχρι τις 30 Μαρτίου, υπερβαίνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών που κυμαίνονταν μεταξύ 665 και 705 εκατομμυρίων στερλίνων, καθώς και τα 453,3 εκατομμύρια στερλίνων που είχαν καταγραφεί το 2022/23.

Η άνοδος των πωλήσεων ανήλθε στο 9,4%, φτάνοντας τα 13,1 δισεκατομμύρια στερλίνες (περίπου 15,38 δισεκατομμύρια ευρώ), με τις πωλήσεις τροφίμων να καταγράφουν αύξηση 13%, ενώ εκείνες των ειδών ένδυσης και οικιακής χρήσης ανέβηκαν κατά 5,3%.

Η εταιρεία M&S, με ιστορία που αγγίζει τα 140 χρόνια στον χώρο, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στο βρετανικό επιχειρηματικό τομέα. Να σημειωθεί επιπροσθέτως πως η ίδια η εταιρεία προβλέπει περαιτέρω πρόοδο κατά το επόμενο οικονομικό έτος.

Μετά από δύο δεκαετίες ανεπιτυχών προσπαθειών ανάκαμψης, η M&S, υπό την ηγεσία του CEO, Στιούαρτ Μάτσιν, επιτέλους αρχίζει να απολαμβάνει τα οφέλη ενός δαπανηρού επενδυτικού προγράμματος. Αυτό το πρόγραμμα στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας και της αξίας των ενδυμάτων και των τροφίμων της εταιρείας, στην ενίσχυση της τεχνολογίας και των δραστηριοτήτων ηλεκτρονικού εμπορίου, στη βελτίωση της αλυσίδας εφοδιασμού και στον ουσιαστικό μετασχηματισμό των καταστημάτων της.

Η αξία των μετοχών της έχει ανέβει κατά 68% τον τελευταίο χρόνο.

Η M&S έχει ως στόχο να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά κατά 1% τόσο στον κλάδο της ένδυσης και της οικιακής χρήσης όσο και στα τρόφιμα κατά την πενταετία μέχρι το 2027/28. Αναμένεται να προσαρμόσει τα λειτουργικά περιθώρια πάνω από 10% στον τομέα της ένδυσης και της οικιακής χρήσης και πάνω από 4% στα τρόφιμα.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία του κλάδου, η M&S καταγράφει τη δεύτερη μεγαλύτερη ταχύτητα ανάπτυξης μεταξύ των εταιρειών λιανικής πώλησης στη Βρετανία, μετά το discounter Lidl.

Σε δήλωση της η M&S, υπογραμμίζει ότι “Με δεδομένο το ιστορικό μας στην επίτευξη αύξησης του όγκου, του μεριδίου αγοράς και των ελεύθερων ταμειακών ροών, είμαστε βέβαιοι ότι θα σημειώσουμε περαιτέρω πρόοδο το 2024/25 και μετά”.