businewss.gr

Καθώς νέες τεχνολογίες γίνονται διαθέσιμες, όπως η Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality - AR), οι πελάτες θέλουν οι μάρκες να προσφέρουν εμπειρίες χρήσιμες προς αυτούς, διευκολύνοντας παράλληλα την καθημερινότητά τους

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι επιθυμίες και οι ανάγκες των πελατών επηρεάζουν το marketing σε βαθμό που, δε θα ήταν υπερβολή να πούμε, το καθοδηγούν. Καθώς νέες τεχνολογίες γίνονται διαθέσιμες, όπως η Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality – AR), οι πελάτες θέλουν οι μάρκες να προσφέρουν εμπειρίες χρήσιμες προς αυτούς, διευκολύνοντας παράλληλα την καθημερινότητά τους. Όμως, σε ποιες εμπειρίες αναφερόμαστε;

– IKEA: Εργαλείο τοποθέτησης
Το IKEA Place, είναι ένα AR εργαλείο που βοηθάει στη σχεδίαση δωματίων, επιτρέποντας στους πελάτες να «δοκιμάσουν» ψηφιακές εκδόσεις των επίπλων που εμπορεύεται η επιχείρηση, σε όποιον πραγματικό χώρο επιλέξουν, απλά με τη χρήση ενός smartphone ή ενός tablet.

– Amazon: Εικονική δοκιμή
Η Amazon, χρησιμοποιεί το AR για να δώσει στους υποψήφιους πελάτες, τη δυνατότητα «δοκιμής» επιλεγμένων παπουτσιών, με τη χρήση απλά ενός smartphone ή ενός tablet, από την άνεση του σπιτιού τους.

– Apple Vision Pro
Η Apple παρουσίασε το Vision Pro τον Ιούνιο του 2023, μια AR συσκευή που τοποθετείται στο κεφάλι και μέσω καμερών ο χρήστης έχει πλήρη εικόνα του περιβάλλοντα χώρου, αλλά την ίδια στιγμή μπορεί να χρησιμοποιεί με κινήσεις των χεριών του εφαρμογές που εμφανίζονται μπροστά στα μάτια του. Η χρήση αυτής της συσκευής μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο σε πολλούς κλάδους, όπως το λιανικό εμπόριο, η ψυχαγωγία, η εκπαίδευση κ.ά.

Τα παραδείγματα είναι πολλά και, όσο και αν αυτή η τεχνολογία φαντάζει τρομακτική ή ξένη στην Ελληνική κοινωνία, πιθανότατα θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία των επόμενων χρόνων. Ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε τη στιγμή που συσκευές όπως το Apple Vision Pro, θα έχουν το μέγεθος απλών γυαλιών οράσεως.

Όλα τα παραπάνω, επηρεάζουν σημαντικά την εξέλιξη του marketing, καθώς αυτή η νέα πραγματικότητα θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τις εταιρείες, αλλά και τους επαγγελματίες του χώρου.

Συνεπώς, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να συμβαδίζουν με τις νέες εξελίξεις, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών και να παρέχουν τις καλύτερες δυνατές εμπειρίες.

Αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι οι τεχνολογίες αυτές είναι ήδη «εδώ», η μη αξιοποίησή τους θα μπορούσε να αφήσει πολλές επιχειρήσεις πίσω από τον ανταγωνισμό.

Κωνσταντίνος Γκίνος, Marketing Specialist, https://www.bssplus.gr/

Πηγή: naftemporiki.gr