Της Βίκυς Κουρλιμπίνη
Ήταν 31 Ιανουαρίου του 2022 όταν το ιστορικό Hilton της Αθήνας έκλεινε μετά από σχεδόν 60 χρόνια παρουσίας επί της Βασιλίσσης Σοφίας, ώστε να δημιουργηθεί ένας πολυδιάστατος προορισμός με νέες χρήσεις από την Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις, με βασικό μέτοχο την ΤΕ.ΜΕΣ. Α.Ε της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Όλο αυτό το διάστημα (σημειώνεται πως οι εργασίες ξεκίνησαν στα τέλη του 2020 σε τμήματα του ξενοδοχείου τα οποία σταμάτησαν τη λειτουργία τους) οι εργασίες βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη για:
– τη δημιουργία του νέου πολυτελούς ξενοδοχείου Conrad,
– τη δημιουργία πολυτελών κατοικιών, οι οποίες θα λειτουργήσουν υπό τα brands Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences της Hilton,
– τη συνολική ανάπλαση του τελευταίου ορόφου με χώρους εστιατορίων και ψυχαγωγίας,
– την επέκταση δίπλα στον χώρο της πισίνας, η οποία είχε συμπεριληφθεί και στον αρχικό σχεδιασμό της δεκαετίας του 1960,
– τη δημιουργία θεματικών εμπορικών χώρων, εγκαταστάσεων ψυχαγωγίας και ευεξίας, καθώς και σύγχρονης λέσχης μελών σε χώρους 5.500τ.μ.
Χθες, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον υπό εξέλιξη χώρο, παρουσία και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, πρόεδρος της ΤΕ.ΜΕΣ. αποκάλυψε το νέο όνομα του προορισμού, THE ILISIAN, που όπως είπε, είναι εμπνευσμένο από την περιοχή στην οποία φιλοξενείται, τα Ιλίσια.
Το THE ILISIAN περιλαμβάνει το πρώτο ξενοδοχείο Conrad, καθώς και τις πρώτες κατοικίες Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences στην Ελλάδα. Το ξενοδοχείο Conrad Athens θα περιλαμβάνει 278 δωμάτια και σουίτες με μοναδική θέα στην Αθήνα, καθώς και μία mega suite 400τ.μ. Αναπτύσσονται επίσης 18 ιδιωτικές κατοικίες Conrad Residences καθώς και 37 κατοικίες Waldorf Astoria Residences, στους υψηλότερους ορόφους του κτιρίου.
Στο THE ILISIAN θα υπάρχουν επίσης μια σύγχρονη λέσχη μελών, πολλαπλά εστιατόρια, επιλεγμένα καταστήματα, συνεδριακές εγκαταστάσεις, καθώς και χώροι άθλησης και ευεξίας, σε συνεργασία με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands.
Ξεπερνά τα 340 εκατ. ευρώ η επένδυση
Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση που θα ξεπεράσει τα €340 εκατ. μαζί με την αρχική επένδυση για την εξαγορά του κτιρίου. Σύμφωνα με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιώς, η συνολική επίδραση του THE ILISIAN μέχρι και την πρώτη 5ετία λειτουργίας του θα ξεπεράσει το 1,25 δισ. ευρώ. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η επίδραση στην απασχόληση, καθώς έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 800 άμεσες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο, ενώ κατά τη λειτουργία του θα απασχοληθούν άμεσα έως και 800 εργαζόμενοι (3 φορές περισσότερες θέσεις από την προηγούμενη λειτουργία ως ξενοδοχείο).
Ειδικότερα, όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση, η πολλαπλασιαστική επίδραση από την κατασκευή έως και τα πρώτα πέντε χρόνια αφορά σε 450 εκατ. ευρώ επίδραση κατασκευαστικών εργασιών, 749 εκατ. επίδραση διαμονής και 75 εκατ. ευρώ επίδρασης εμπορικής δραστηριότητας.
Συνολικά προβλέπεται η δημιουργία 1.760 άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας.
Ο σχεδιασμός του THE ILISIAN βασίστηκε στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης εφαρμόζοντας τις διεθνώς βέλτιστες πρακτικές ενεργειακής απόδοσης, με στόχο την επίτευξη πιστοποίησης LEED Gold. Επίσης, η εικαστική και αρχιτεκτονική ταυτότητα του THE ILISIAN διατηρεί και αναδεικνύει όλα τα εμβληματικά στοιχεία του κτιρίου, όπως τις προσόψεις που φιλοτέχνησε ο Γιάννης Μόραλης.
Παράλληλα, όπως σημειώθηκε, η Αθήνα ενισχύεται ως διεθνής προορισμός, ενώ το μοντέλο ανάπτυξης αποτελεί παράδειγμα για νέες επενδύσεις σε έργα μικτής χρήσης. Ο νέος προορισμός ως κόμβος ανάπτυξης με τα Ιλίσια συνδέεται με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, την αναβάθμιση των υποδομών και την αύξηση του μέσου εισοδήματος.
Τονίζεται πως το Hilton κατάφερε να αποτελέσει τοπόσημο της Αθήνας. Σχεδιασμένο από τους διακεκριμένους αρχιτέκτονες Εμμανουήλ Βουρέκα, Προκόπη Βασιλειάδη, Αντώνη Γεωργιάδη και Σπύρο Στάικο, αποτελεί πρότυπο μοντερνισμού, ενώ ξεχωρίζει για τις εντυπωσιακές προσόψεις του, φιλοτεχνημένες από τον καταξιωμένο καλλιτέχνη Γιάννη Μόραλη. Η άφιξη της παγκόσμιας αλυσίδας ξενοδοχείων Hilton το 1963, σηματοδότησε μια νέα εποχή για την Αθήνα, καθιερώνοντάς την, ως διεθνή τουριστικό προορισμό. Το ξενοδοχείο προσέλκυσε γρήγορα ένα καταξιωμένο, διεθνές κοινό, όπως διασημότητες και παγκόσμιους ηγέτες. Παράλληλα, προσέφερε μία σειρά από νέες εμπειρίες, όπως το πρώτο brunch, το πρώτο μπαρ με πανοραμική θέα και την πρώτη γκαλερί τέχνης σε χώρο ξενοδοχείου.
Πηγή: capital.gr