
Η Google προωθεί νέο τρόπο αναζήτησης υπερβαίνοντας πληκτρολόγηση λέξεων-κλειδιών και σάρωση αποτελεσμάτων, βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη. Μια σειρά καινοτομιών με στόχο την αντικατάσταση στατικής αναζήτησης με δυναμικούς «ψηφιακούς πράκτορες», που θα λαμβάνουν υπόψη το προσωπικό περιβάλλον, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες κάθε χρήστη.
Κατά συνέπεια το τοπίο της αναζήτησης γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικό, με νέους «παίκτες» όπως το ChatGPT και το Perplexity, με εναλλακτικές προσεγγίσεις που προφανώς έχουν προκαλέσει ανησυχίες στον εκδοτικό κόσμο, ιδιαίτερα στους ανεξάρτητους δημιουργούς περιεχομένου, καθώς φοβούνται ότι η άνοδος των απαντήσεων AI θα μειώσει την επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες τους.
Η μεταμόρφωση έρχεται μέσω του AI Mode, εργαλείο διαθέσιμο πλέον σε όλους τους χρήστες στις ΗΠΑ μέσω της εφαρμογής Google, του οποίου η λειτουργία δεν περιορίζεται στην απλή ανάλυση μιας ερώτησης, αλλά την διασπά σε επιμέρους θέματα, τα οποία επεξεργάζεται ξεχωριστά, επιδιώκοντας πληρέστερες απαντήσεις.
Δείτε επίσης: Η τεχνητή νοημοσύνη προβλέπει ολική καταστροφή της γης
Συγκεκριμένα το AI Mode θα ενσωματώνει και το ιστορικό αναζητήσεων του χρήστη για ακόμη μεγαλύτερη εξατομίκευση, ενώ θα μπορεί να διασυνδέεται με άλλες εφαρμογές, όπως το Gmail. Θα εισάγει δύο νέες δυνατότητες: ανάθεση εργασιών και οπτική κατανόηση του περιβάλλοντος. Η πρώτη θα ολοκληρώνει σύνθετες διαδικασίες – όπως η αγορά εισιτηρίων για έναν αγώνα – εκτελώντας τα απαραίτητα βήματα και συμπληρώνοντας φόρμες. Η δεύτερη θα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να «δείχνει» με την κάμερα του τηλεφώνου του ένα αντικείμενο ή μια κατάσταση και να λαμβάνει σχετικές απαντήσεις, σε πραγματικό χρόνο.
Η Google επεκτείνει επίσης την οπτική αναζήτηση μέσα από την εφαρμογή Lens και τον βοηθό Gemini, επιδιώκοντας την κατανόηση του φυσικού περιβάλλοντος, ώστε να απαντώνται δύσκολες ερωτήσεις χωρίς ανάγκη περιγραφής, απλά με την κάμερα. Ήδη, η λειτουργία έχει ήδη ενσωματωθεί στο Android και στη συνέχεια στο iPhone. Όπως, ωστόσο, εξήγησε ο αντιπρόεδρος προϊόντων της Google, Ρόμπι Στάιν, η αναζήτηση προορίζεται για μάθηση και πληροφόρηση, ενώ το Gemini επικεντρώνεται σε πρακτικές εργασίες, όπως η συγγραφή, ο προγραμματισμός και η παραγωγή περιεχομένου, συνύπαρξη που ενδέχεται να προκαλέσει σύγχυση στους χρήστες.
Σημειώνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Google και της Alphabet, Σούνταρ Πιτσάι, τόνισε ότι η εποχή της τεχνητής νοημοσύνης εισέρχεται σε μια νέα φάση, σηματοδοτώντας το έξυπνο μέλλον της πληροφορίας.