O Σάμι Φάις της Fais Group μπροστά από κατάστημα Under Armour © Eurokinissi / Panorama Press – facebook.com/UnderArmourGreece – PowerGame.gr
Mε κύκλο εργασιών που αυξάνεται σταθερά, πάνω από 200 εκατ. ευρώ το 2024, ο Σαμ Φάις, επικεφαλής του Fais Group, χτίζει μεθοδικά έναν όμιλο με επιτυχημένες δραστηριότητες, από την Kiko Milano και την Under Armour μέχρι τη Levi’s, διευρύνοντας συνεχώς το αποτύπωμά του στο λιανεμπόριο, εντός και εκτός συνόρων, όπου δραστηριοποιείται μέσω χονδρικών πωλήσεων και δικτύου καταστημάτων.
Ήδη το 2023, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικράτησαν στην αγορά λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ο όμιλος διατήρησε το μεικτό περιθώριο κέρδους του σταθερό, σε 45%, αύξησε τα λειτουργικά του κέρδη σε 38,9 εκατ. ευρώ από 32,8 εκατ. ευρώ, αν και τα καθαρά κέρδη του μειώθηκαν σε 5,1 εκατ. ευρώ από 8,9 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 17%, στα 191,3 εκατ. ευρώ, με αύξηση μεριδίου στους κλάδους ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ και καλλυντικών.
Τα ίδια κεφάλαια στις 31.12.2023 ανέρχονταν σε 57,8 εκατ. ευρώ για τον όμιλο έναντι 51,7 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ στο τέλος του 2023 ο όμιλος προχώρησε σε αναδιοργάνωση δανεισμού και Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 13,8 εκατ. ευρώ, με την έκδοση νέων μετοχών και ανταλλαγή τους με μετοχές που κατέχουν οι μέτοχοι των θυγατρικών.
Το 2024 ο όμιλος επένδυσε 5,9 εκατ. ευρώ για την απόκτηση ακινήτων σε Ελλάδα και Βουλγαρία, ολοκλήρωσε μέσω της θυγατρικής του Unlimited Sport την εξαγορά της πλατφόρμας Zita Mall και την απορρόφηση των Lumos Maxima και All About Cars, ενώ η θυγατρική A.M. Gencom διέκοψε την αποκλειστική συνεργασία με την Princess Yachts, ένα από τα brands του εμπορικού της χαρτοφυλακίου. Ακόμη, τέλη Σεπτεμβρίου 2024 ολοκληρώθηκε η απόκτηση του 52,27% των μετοχών της ξενοδοχειακής L.S. Σαντορίνη Καμάρι, ενώ τον Ιούλιο ολοκληρώθηκε και η μεταβίβαση των εταιρικών μεριδίων της ALL Investments P.C. (ελεγχόμενη από τη θυγατρική Sportswind κατά 46,79%) στην P M Family House EOOD, η οποία κατείχε το 50% του ακινήτου των Μύλων Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη. Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 7 εκατ. ευρώ και για τον όμιλο το αναλογούν τίμημα θα ανέλθει σε 3,3 εκατ. ευρώ. Ολοκληρώθηκε επίσης η αποεπένδυση στην Blih Ltd.
Ο Σαμ Φάις χτίζει με συνέπεια από το 2013-2014 έναν νέο όμιλο στην αγορά λιανικής, έχοντας επανακάμψει δυναμικά στο επιχειρείν μετά τα χρόνια που μεσολάβησαν από την εξαγορά της Elmec Sport από τη Folli Follie το 2008, με τις γνωστές εξελίξεις μετέπειτα στον όμιλο Κουτσολιούτσου. Παρά τις σημερινές προκλήσεις στην αγορά ένδυσης, η διοίκηση Φάις παραμένει αισιόδοξη για την πορεία των αποτελεσμάτων του Fais Group το 2024 και σχεδιάζει ανάπτυξη σε όλες τις δραστηριότητες.
Η ώθηση για τη Fais Group από την Under Armour
Είναι ενδεικτικό ότι η Unlimited Sport, με ναυαρχίδα την Under Armour, ανακαίνισε στο α’ εξάμηνο του 2024 το Under Armour Brand House στη Γλυφάδα και τον Αύγουστο εγκαινίασε νέο κατάστημα Under Armour στην οδό Βουλής στην Ερμού. Επιπλέον, ξεκίνησε η διανομή στη χονδρική της Fit Flop, ενώ η ζήτηση για προϊόντα UGG παραμένει πολύ ισχυρή σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής. Το 2023 η Unlimited Sport σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 23% συγκριτικά με το 2022, με το brand της Under Armour να δίνει μεγαλύτερη ώθηση, με αύξηση 25% στις χονδρικές πωλήσεις και 32% στις λιανικές πωλήσεις. Επίσης, στην UGG οι χονδρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18%, ενώ οι πωλήσεις του brand Technogym αυξήθηκαν κατά 39%. Τα κέρδη EBITDA της εταιρείας ανήλθαν σε 13,3 εκατ. ευρώ, με αύξηση 36%.
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία αντιπροσωπειών AM Gencom επηρεάστηκε από τη διακοπή συνεργασίας με την Adidas (από τις 28.2.2023) και εμφάνισε μείωση πωλήσεων κατά 19% το 2023. Πάντως, ο όμιλος Φάις μετέτρεψε την πλειονότητα των καταστημάτων σε καταστήματα Under Armour και Levi’s.
Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Lemgreg Ltd, που συνδέεται με τη δραστηριότητα της Under Armour στην Κύπρο, εμφάνισε αύξηση τζίρου 8%, ενώ για τρίτη συνεχή χρήση επιτυγχάνει ισχυρή κερδοφορία.
Ανεβάζουν ταχύτητα Mango και New Era
H Sportswind, που συνεχίζει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της, κυρίως στη χονδρική, μετά την πολύ πετυχημένη πορεία του νέου καταστήματος Puma στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, το 2024 άνοιξε το νέο flagship store Puma στη Γλυφάδα και προγραμματίζεται στις αρχές του 2025 το άνοιγμα νέου καταστήματος στο The Mall of Athens.
Η Sportswind έκλεισε το 2023 με αύξηση πωλήσεων 15% και θετικές επιδόσεις για όλα τα brands του χαρτοφυλακίου της. Σημαντική ήταν η ώθηση από τη Mango, που σημείωσε αύξηση πωλήσεων 23%. To brand New Era, με τα καλύτερα καπέλα στον κόσμο, το οποίο ο όμιλος Φάις αντιπροσωπεύει κατ’ αποκλειστικότητα σε Ελλάδα, Κύπρο και Ρουμανία, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 62%, ενώ 5% ήταν η αύξηση της χονδρικής της Puma. Εν τω μεταξύ, το μεικτό κέρδος ως ποσοστό των πωλήσεων μειώθηκε σε 36% από 41% το προηγούμενο έτος, λόγω αλλαγής του τρόπου τιμολόγησης της Puma και ενσωμάτωσης marketing δαπανών στο κόστος των εμπορευμάτων. Tα κέρδη EBITDA της δραστηριότητας ανήλθαν σε 5,8 εκατ. ευρώ από 6,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ξαναβρίσκει τη λάμψη της η Καλογήρου
Η Καλογήρου έχει περάσει σε τροχιά ανάπτυξης μετά την πλήρη ανάταξη της εταιρείας, της οποίας τον έλεγχο ανέλαβε ο Σαμ Φάις το 2017, όταν το ιστορικό brand βρέθηκε στα πρόθυρα της πτώχευσης, με την τότε διοίκηση της οικογένειας Λεμονή να αναζητεί στον πτωχευτικό κώδικα λύση στο αδιέξοδο που οδηγήθηκε κατά την περίοδο της κρίσης χρέους στη χώρα. Το 2024, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, η εταιρεία αναμένεται να εμφανίσει ισχυρές πωλήσεις και κερδοφορία, χάρη στην ανανέωση στρατηγικών συνεργασιών με διεθνείς οίκους μόδας και στην ολοκλήρωση των ανακαινίσεων του δικτύου Καλογήρου -σ.σ. το κατάστημα του Πειραιά ανακαινίστηκε το καλοκαίρι του 2024. Στρατηγικής σημασίας για τα επόμενα χρόνια θεωρείται και η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων Haralas. Μάλιστα, εντός του 2024 άνοιξαν Haralas στη Λάρισα και στο εμπορικό κέντρο River West στην Αθήνα.
Πέρυσι η Καλογήρου πραγματοποίησε αύξηση τζίρου κατά 7% ή 3,3 εκατ. ευρώ, με κερδοφορία και υψηλό EBITDA (8,4 εκατ. ευρώ από 9,6 εκατ. Ευρώ στην προηγούμενη χρήση), παρά τη μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους κατά 1,55%, κυρίως λόγω προωθητικών ενεργειών, οι οποίες συνεισέφεραν στη βελτίωση της ρευστότητας της εταιρείας.
Η Kiko Milano επεκτείνεται σε 2 ακόμη χώρες, Τσεχία και Σλοβακία
Με την SLF East Europe ο όμιλος Fais δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη και τη διοίκηση του δικτύου καταστημάτων Kiko Milano. Μάλιστα, το 2024 ολοκληρώθηκε η διεύρυνση της συνεργασίας με τον ιταλικό οίκο μέσω της υπογραφής συμβολαίου εκπροσώπησης και ανάπτυξης του δικτύου σε Τσεχία και Σλοβακία. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική συμφωνία προέβλεπε ανάπτυξη σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία.
Ειδικά στην Ελλάδα, το σήμα αναπτύσσει η SLF Greece, που προσβλέπει φέτος σε ισχυρή αύξηση πωλήσεων, λόγω της ωρίμανσης του δικτύου και της προσθήκης νέων καταστημάτων. Το 2024 έχουν ανοίξει έξι νέα καταστήματα και αναμένεται να ανοίξουν επιπλέον δύο στην Κόρινθο και στην Ξάνθη. Πέρυσι η εταιρεία έκλεισε τον 4ο χρόνο λειτουργίας της (συστάθηκε 7.10.2019). Ο τζίρος της ξεπερνά τα 14,8 εκατ. ευρώ, με αύξηση 78% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Εν τω μεταξύ, η SLF Cyprous Ltd, που δραστηριοποιείται μέσω 4 καταστημάτων του brand καλλυντικών Kiko Milano στην Κύπρο, εμφάνισε κύκλο εργασιών άνω των 3 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στο 14% ως ποσοστό επί των πωλήσεων. Η βουλγαρική θυγατρική SLF Bulgaria Eood δραστηριοποιείται μέσω 2 καταστημάτων Kiko Milano στη Βουλγαρία και σχεδιάζει να προσθέσει άλλο ένα. Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της εμφάνισε κύκλο εργασιών πάνω από 1 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 20% ως ποσοστό επί των πωλήσεων.
One Outlet και Αγορά Μοδιάνο
H One Outlet αναπτύσσει το One Salonica, το πρώτο premium outlet mall νέας γενιάς στην Ελλάδα, με πάνω από 80 εμπορικά καταστήματα, χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας, καθώς και υπεραγορά Σκλαβενίτη. Η εταιρεία πέρυσι αύξησε τον τζίρο της κατά 17% ή 1,2 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ευνοούμενη και από την αναπροσαρμογή μισθωμάτων στο πλαίσιο συμβατικών όρων (π.χ. αύξηση μισθώματος βάσει πληθωρισμού και αύξηση ποσοστιαίου περιθωρίου).
Σημειώνεται ότι πέρυσι λειτούργησε για πρώτη φορά η Αγορά Μοδιάνο, αν και η FLS Μοδιάνο Αναπτυξιακή Α.Ε., που τη λειτουργεί, έκλεισε την 5η οικονομική χρήση. Υπενθυμίζεται ότι λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2023 ολοκληρώθηκε το project και ξεκίνησε η λειτουργία της Αγοράς Μοδιάνο, προσφέροντας ένα food market concept νέας γενιάς. Αν και το 2024 θα αποτυπώσει τα πρώτα αποτελέσματα από τη δραστηριότητα, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023, για το μικρό διάστημα που λειτούργησε η Αγορά Μοδιάνο, υποδέχθηκε περίπου 4.000.000 άτομα, ενώ παράλληλα η πληρότητα στα μισθωμένα καταστήματά της ανήλθε σε 69%.
Η συνεργασία της Fais Group με τη Levi’s
Σημειώνεται ότι εντός του 2024 ο όμιλος Φάις ενεργοποίησε και τη συνεργασία με τη Levi’s, με την έναρξη αποκλειστικής διανομής για το brand σε Ελλάδα και Κύπρο, προσθέτοντας ένα ακόμα ισχυρό και διεθνώς αναγνωρισμένο brand στο χαρτοφυλάκιό της. Την ανάπτυξη τρέχει η θυγατρική The Denim Co, κάνοντας ντεμπούτο με δύο καταστήματα τον Απρίλιο και τον Μάιο φέτος σε Νέα Ερυθραία και Γλυφάδα αντίστοιχα, ενώ εντός του 2024 προστίθενται επιπλέον δύο νέα καταστήματα, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Τα υφιστάμενα και τα νέα καταστήματα αναμένεται να δώσουν επαρκή ρευστότητα και κερδοφορία στην εταιρεία.
Οι νέες θυγατρικές
Η εταιρεία εισαγωγής και εμπορίας αθλητικών ειδών Elsol, της οικογένειας Φάις, που διανέμει μεταξύ άλλων εξειδικευμένο εξοπλισμό για padel, σύναψε νέα αποκλειστική συνεργασία διανομής με την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης σε επιλεγμένες κατηγορίες, συμφωνία που δημιουργεί σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Εξάλλου, μέσω αυτής αποκτήθηκε πρόσβαση σε μια μεγάλη αγορά στον ελληνικό χώρο, που αναμένεται να αυξήσει τον κύκλο εργασιών, να βελτιώσει την κερδοφορία και να αντισταθμίσει την κόπωση που παρουσιάζουν οι πωλήσεις των ειδών τένις μετά το πέρας της πανδημίας. Η Elsol αποτελεί νέα θυγατρική του ομίλου από τον Σεπτέμβριο του 2023, με πωλήσεις άνω του ενός εκατ. ευρώ.
Επίσης, την ίδια περίοδο εντάχθηκε στο Fais Group και το δίκτυο e-tennis, με δύο καταστήματα σε Μαρούσι και Γλυφάδα. Το δίκτυο αναπτύσσει η E-Tennis Μαρούσι, που εμφάνισε πωλήσεις 0,9 εκατ. ευρώ στο λίγο διάστημα που συνεισέφερε στις οικονομικές καταστάσεις 2023 του ομίλου.
Πηγή: powergame.gr