Του Γιώργου Λαμπίρη
Tην ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά θέτοντας ως στόχο με τα κλιματιστικά της την αγορά των οικιστικών ακινήτων, η οποία αναμένεται ότι θα παρουσιάσει περαιτέρω ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια αλλά και την ενίσχυση της παρουσίας της στον τομέα των αυτοματισμών προς τη βιομηχανία – αποτελεί έναν από τους βασικούς της επιχειρηματικούς πυλώνες κατά την παγκόσμια δραστηριότητά της -, θέτει στο επίκεντρο η Mitsubishi Electric. Η εταιρεία προχώρησε στη σύσταση γραφείων και εταιρείας στην Ελλάδα με έδρα το Μαρούσι. Όπως ανέφεραν τα στελέχη της στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης προς τους δημοσιογράφους, η επάνοδος της οικονομίας στην Ελλάδα αποτελεί βασικό κίνητρο για τη συγκεκριμένη κίνηση της εταιρείας.
Στον τομέα των αυτοματισμών για τη βιομηχανία, συνεργάτης και διανομέας της Mitsubishi Electric στην Ελλάδα είναι η εταιρεία Uteco. Στο επίκεντρο τίθενται η παροχή προϊόντων για υποδομές όπως είναι τα data centers, όπου υλοποιούνται σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα με κυριότερη από αυτές την προγραμματισμένη επένδυση της Microsoft, η οποία αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Μεταξύ των αυτοματισμών που παρέχει η Mitsubishi Electric είναι ρομποτικά συστήματα, τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και αρκετά ακόμα προϊόντα. Οι αγορές στόχοι για τον τομέα των αυτοματισμών είναι είναι ανάμεσα σε άλλες οι βιομηχανίες για τρόφιμα και ποτά, η ναυτιλία, τα data center.
Ανάπτυξη για τα κλιματιστικά τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις προϊόντων ψύξης-θέρμανσης σε επίπεδο λιανικής στην Ελλάδα αναμένεται να παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη, καθώς με βάση τα στοιχεία που επικαλέστηκε η Mitsubishi Electric από τα 139,8 εκατομμύρια δολάρια που ήταν οι πωλήσεις τους το 2022 αναμένεται ότι θα φτάσουν τα 162,4 εκατομμύρια δολάρια το 2028. Στον τομέα του κλιματισμού διανομείς της είναι ο όμιλος Tουρνικιώτη, η Δέλτα Τεχνική, η Κόκκοτας, η Romvos Clima, η Service One, η Tenora, η SGB – Leroy Merlin Greece και Delphis Δασκαλόπουλος. Στη λιανική ο κυριότερος απευθείας συνεργάτης της είναι ο Κωτσόβολος, ενώ συνεργάζεται και μέσω των διανομέων της και με άλλους μεγάλους ομίλου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών όπως ο όμιλος Public. H Mitsubishi Electric συστήνει πλέον το δικό της εταιρικό βραχίονα στην Ελλάδα, με απώτερο στόχο εκτός από τη στήριξη των υπηρεσιών της Mitsubishi και σε επίπεδο μάρκετινγκ αλλά και σε επίπεδο after sales service.
Στόχος τα 50 εκατομμύρια ευρώ στην επόμενη πενταετία
Στόχος της νεοσύστατης εταιρείας είναι να αγγίξει τα 50 εκατομμύρια ευρώ σε κύκλο εργασιών μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια από 32 εκατομμύρια ευρώ που είναι αυτή τη στιγμή μέσω των πωλήσεων που πραγματοποιεί με τους συνεργάτες της. Παγκοσμίως η Mitsubishi Electric είχε έσοδα 35 δισεκατομμύρια ευρώ στην τελευταία οικονομική χρήση και απασχολεί 150.000 άτομα προσωπικό.
Πηγή: capital.gr