businewss.gr

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Το “Girls in Tech” είναι ένας παγκόσμιος μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε το 2007 με στόχο την εξάλειψη του χάσματος μεταξύ των φύλων στον τεχνολογικό κλάδο. Έχει έδρα στο Σαν Φρανσίσκο και είναι ο μεγαλύτερος παγκόσμιος οργανισμός για γυναίκες στον επιχειρηματικό και τεχνολογικό κλάδο, με πάνω από 100.000 μέλη, chapters σε πάνω από 50 χώρες και την υποστήριξη από κορυφαίες εταιρείες όπως Google, Facebook, Nike κ.ά., αλλά και τα καλύτερα πανεπιστήμια.

Στην Ελλάδα, ο οργανισμός απέκτησε παρουσία το 2021, χάρη στην πρωτοβουλία της Δήμητρας Χαραλαμπόπουλου. Σήμερα, το “Girls in Tech – Greece”, υπό τη διοίκηση της Δήμητρας Χαραλαμπόπουλου και της Μαριέττας Λαζανά, που είναι οι managing directors, διαθέτει μια ομάδα που αποτελείται από περισσότερα από 50 άτομα -όλες γυναίκες. Ο οργανισμός έχει καταφέρει ήδη να συνεργαστεί με μερικές από τις πιο πετυχημένες Ελληνίδες επιχειρηματίες και μεγάλες εταιρείες, όπως η Netcompany – Intrasoft και η Deloitte, με στόχο να δημιουργήσουν ένα πραγματικό impact στις νέες γυναίκες που προσπαθούν να χτίσουν την καριέρα τους.

Όπως εξηγεί στο Capital.gr η Δήμητρα Χαραλαμποπούλου, όταν αποφοίτησε, είδε το μεγάλο κενό στην Ελλάδα και ήθελε να κάνει κάτι για να βοηθήσει να αλλάξει η κατάσταση στα πανεπιστήμια.

Από την πλευρά της, η Μαριέττα Λαζανά τονίζει ότι σκοπός του “Girls in Tech – Greece” είναι να υποστηρίξει γυναίκες στον κλάδο της τεχνολογίας και γενικότερα των επιχειρήσεων, όπου τα ποσοστά εκπροσώπησης των γυναικών είναι απογοητευτικά, ιδιαίτερα σε υψηλόβαθμες θέσεις, παρά τη βελτίωση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια.

Συνεργασίες με εταιρείες και πανεπιστήμια
Ο οργανισμός προσπαθεί, μέσα από δράσεις, webinars, open days, coaching sessions κ.ά., να ενδυναμώσει τις γυναίκες με το να τις βοηθά να αναπτύξουν τις ικανότητές τους, να διευρύνει το network τους και να τους φέρνει σε επαφή με τους κατάλληλους ανθρώπους.

Μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία του “Girls in Tech – Greece” είναι το “GetInspired”, μια εβδομαδιαία σειρά σύντομων συνεντεύξεων, με καταξιωμένες γυναίκες από γνωστούς οργανισμούς όπως Google, Microsoft, Amazon κ.ά. Σε κάθε επεισόδιο, αυτές οι γυναίκες μοιράζονται πολύτιμες γνώσεις για τα επαγγελματικά τους ταξίδια και τις προσωπικές τους εμπειρίες, σε μια προσπάθεια να εμπνεύσουν και να ενδυναμώσουν άλλες γυναίκες.

Το “Girls in Tech – Greece” έχει αποκτήσει μια πολύ καλή διασύνδεση με μεγάλα ελληνικά πανεπιστήμια, όπως το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Ήδη, από την ίδρυσή του “Girls in Tech – Greece” και μέχρι σήμερα, οι δύο managing directors του οργανισμού παρατηρούν μια τεράστια αλλαγή στην κουλτούρα των ελληνικών εταιρειών, με όλο και περισσότερες να προσεγγίζουν τον οργανισμό και να αναλαμβάνουν δράσεις για την ενδυνάμωση των γυναικών, αλλά και όλο και περισσότερες νέες γυναίκες να θέλουν να ασχοληθούν με τον κλάδο.

Όπως τονίζει η κυρία Λαζανά, ένας από τους βασικούς πυλώνες του οργανισμού είναι να προσφέρει ευκαιρίες σε γυναίκες, είτε με την προώθηση θέσεων εργασίας είτε με διάφορες δράσεις που διοργανώνει σε συνεργασία με τις εταιρείες. Ειδικότερα, διοργανώνονται “open days”, όπου γυναίκες μπορούν να παρακολουθήσουν ομιλίες, να γνωρίσουν στελέχη της εταιρείας και να συζητήσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας. Επίσης, διοργανώνονται webinars και πάνελ, όπου συμμετέχουν γυναίκες εργαζόμενες από τις εταιρείες, προερχόμενες απ’ όλα τα επίπεδα ιεραρχίας. Σε αυτά τα πάνελ υπάρχει και η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με το κοινό, που μπορεί να θέσει ερωτήσεις.

Επιπλέον, το “Girls in Tech – Greece” διοργανώνει μια σειρά από coaching sessions με μικρά γκρουπ 7-10 ατόμων και διαφορετική κάθε φορά θεματολογία.

Στόχοι και όραμα
Στους επόμενους στόχους του “Girls in Tech – Greece” είναι να υποστηρίξει την Ελλάδα στο κομμάτι της εκπαίδευσης πάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη, ενδεχομένως και με τη δημιουργία bootcamp. Επίσης, στα πιο μακροπρόθεσμα σχέδια του οργανισμού είναι να προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες σε γυναίκες και με άλλες μορφές, όπως υποτροφίες ή paid courses. “Όραμά μας είναι να προσπαθήσουμε να ενδυναμώσουμε τις γυναίκες σε τέτοιο βαθμό που να θέλουν και να μπορούν να διεκδικούν”, καταλήγουν οι δύο managing directors.

Πηγή: capital.gr