Σύμφωνα με αναφορές, η Google εξετάζει τη δυνατότητα χρέωσης για premium περιεχόμενο που παράγεται από Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Υπάρχουν αναφορές ότι η Google αναθεωρεί το επιχειρηματικό της μοντέλο και εξετάζει το ενδεχόμενο να τοποθετήσει ορισμένα από τα κύρια της προϊόντα πίσω από ένα paywall.
Η Google δεν έχει προέβη σε ανακοίνωση «προς το παρόν», σύμφωνα με το BBC, όταν της ζητήθηκε σχόλιο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times (FT), η Google συζητά την πιθανότητα να προσθέσει ορισμένες λειτουργίες αναζήτησης με Τεχνητή Νοημοσύνη στις premium συνδρομητικές υπηρεσίες της. Αυτές οι υπηρεσίες έχουν ήδη πρόσβαση στο νέο βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης με την ονομασία Gemini.
Οι εκπρόσωποι φέρεται να μην έχουν ακόμη καταλήξει σε τελική απόφαση για το αν και πότε θα προχωρήσουν στην χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, αλλά σύμφωνα με αναφορές των Financial Times, οι μηχανικοί εργάζονται πάνω στην τεχνογνωσία που απαιτείται για την ανάπτυξη αυτής της υπηρεσίας.
Σύμφωνα με αναφορές των Financial Times, η παραδοσιακή μηχανή αναζήτησης της Google θα παραμείνει ως έχει, δηλαδή δίχως χρέωση.
Σύμφωνα με τη διεθνή εταιρεία έρευνας αγοράς Statista, η Google έχει καθιερωθεί ως κυρίαρχη στον τομέα των μηχανών αναζήτησης για υπολογιστές από το 2015, με σταθερό ποσοστό πάνω από το 80% των χρηστών του διαδικτύου. Αναφορές από διάφορους ιστότοπους υποδεικνύουν ότι η Google έχει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο καθημερινούς χρήστες, ενώ η μεγαλύτερη μερίδα των εσόδων της προέρχεται από τη διαφήμιση.
“Η μητρική εταιρεία της Google, η Alphabet, αποτελεί μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο του διαδικτύου παγκοσμίως, με μια εκτίμηση της αξίας της το 2023 στα 1,6 τρισ. δολάρια σύμφωνα με την Statista. Ωστόσο, η Alphabet έχει διαφοροποιηθεί, προσφέροντας πλέον υπηρεσίες όπως ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, εργαλεία παραγωγικότητας, επιχειρηματικά προϊόντα και κινητές συσκευές για παράδειγμα. Το 2023 είχε εσοδεία περίπου 305 δισ. δολαρίων.
Σύμφωνα εμε δήλωση της Google “δεν εργάζεται ούτε εξετάζει μια εμπειρία αναζήτησης χωρίς διαφημίσεις”, ενώ αναφέρει επίσης “Όπως έχουμε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν, θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε νέες premium δυνατότητες και υπηρεσίες για να ενισχύσουμε τις συνδρομητικές προσφορές μας σε όλη την Google”, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως “δεν έχουμε κάτι να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή”.