businewss.gr

Αν το 2023 ήταν η χρονιά που το ΑΙ έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό, το 2024 σηματοδοτεί την πρακτική ενσωμάτωσή της στις καθημερινές λειτουργίες των επιχειρήσεων. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της πρόσφατης μελέτης «State of AI in early 2024: Gen AI adoption spikes and starts to generate value» από την Quantum Black AI, by McKinsey.

Ειδικότερα, μέσα σε 10 μήνες, η υιοθέτηση της παραγωγικής AI (gen AI) φαίνεται να έχει διπλασιαστεί. Οι επιχειρήσεις που την εμπιστεύτηκαν πρώτες να βλέπουν ήδη βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα. Παρόλα αυτά, περίπου το 90% των έργων AI δεν ξεπερνούν το πιλοτικό στάδιο και δεν φτάνουν στην πλήρη υλοποίηση, γεγονός που αναδεικνύει την πολυπλοκότητα της ευρείας υιοθέτησης τέτοιων συστημάτων.

Στην πορεία προς την υιοθέτηση της AI, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ακόμα σημαντική απόσταση να διανύσουν. Όπως επισημάνθηκε σε ενημερωτική εκδήλωση από στελέχη της McKinsey, η Ελλάδα υστερεί σε σχέση με τον διεθνή μέσο όρο στην υιοθέτηση της AI. Ωστόσο, η χώρα έχει τη δυνατότητα να αποκομίσει σημαντικά οφέλη, αξιοποιώντας το υψηλό επίπεδο ταλέντου και έρευνας.

Ο Χριστόφορος Αναγνωστόπουλος, partner της McKinsey και επικεφαλής της Quantum Black, του εξειδικευμένου τμήματος της McKinsey για το AI, υπογράμμισε ότι η στιγμή είναι κρίσιμη για την Ελλάδα και τις ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς τα περιθώρια στενεύουν. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιχειρήσεις πρέπει να δράσουν άμεσα και να εκμεταλλευτούν την «έκρηξη» της τεχνητής νοημοσύνης σε μια περίοδο που η χρήση εργαλείων gen ΑΙ από τις επιχειρήσεις αυξάνεται ραγδαία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στην Ελλάδα, η διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης και του ψηφιακού μετασχηματισμού, που αποτελεί σε μεγάλο βαθμό προϋπόθεσή της, παραμένει περίπου 50% χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους. Παρόλα αυτά, το ποσοστό των εταιρειών που εξετάζουν την υιοθέτηση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης διπλασιάστηκε από το 2021 μέχρι το 2023.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 72% των επιχειρήσεων υιοθετούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, ανατρέποντας μια εξάχρονη στασιμότητα κατά την οποία η χρήση τέτοιων τεχνολογιών παρέμενε στο 50%. Η πλειονότητα των εταιρειών στρέφεται στην AI για να καλύψει ταυτόχρονες ανάγκες σε τομείς όπως το marketing, οι πωλήσεις, η ανάπτυξη προϊόντων και το IT.

Πηγή: kinitanea.gr