
Η εταιρεία κολοσσός στα ποτά, Pernod Ricard αποφασίζει να πουλήσει την πλειοψηφία των ετικετών κρασιού της, όπως το Jacob’s Creek και Campo Viejo, επιδιώκοντας να επικεντρωθεί στα οινοπνευματώδη και τη σαμπάνια.
Η εταιρεία που κατέχει πασίγνωστες μάρκες, όπως η βότκα Absolut και το τζιν Beefeater, πουλά τις μάρκες κρασιού που παράγονται σε Αυστραλία, Ισπανία και Νέα Ζηλανδία στην Accolade Wines προϊόντα 10 εκατ. κιβωτίων ετησίως. Μεταξύ των μεγαλύτερων πωλητών κρασιού και αλκοολούχων ποτών στον κόσμο, με μάρκες που περιλαμβάνουν το ρούμι Havana Club, το ιρλανδικό ουίσκι Jameson και τη σαμπάνια Perrier-Jouet, η εταιρεία ανταγωνίζεται παγκοσμίως τη βρετανική Diageo, ιδιοκτήτρια των εμπορικών σημάτων Johnnie Walker και Smirnoff.
Η εν λόγω πώληση, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το β’ εξάμηνο του 2025, θα επιτρέψει στην Pernod Ricard να αναπροσανατολίσει τους πόρους της στα premium αλκοολούχα ποτά και τις μάρκες σαμπάνιας της. Οι συνολικές πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 10 δισ. στερλίνες πέρυσι, ενώ τα λειτουργικά κέρδη της ανήλθαν σε 2,8 δισ. στερλίνες. Ωστόσο οι πωλήσεις κρασιού άγγιξαν μόλις το 4% του συνόλου, δηλαδή παρουσίασαν 2% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η επικείμενη πώληση θα περιλαμβάνει ακόμη τις μάρκες Orlando και St Hugo, από την Αυστραλία- Stoneleigh, Brancott Estate και Church Road από τη Νέα Ζηλανδία- και Ysios, Tarsus και Azpilicueta, από Ισπανία.
Η Pernod προτίθεται να διατηρήσει τα αμερικανικά και γαλλικά εμπορικά σήματα κρασιού, καθώς και τις ετικέτες σε Αργεντινή και Κίνα. Ο ιδιοκτήτης της Accolade Wines AWL είναι μια κοινοπραξία θεσμικών επενδυτών με υποστηρικτές, μεταξύ των οποίων και η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Bain Capital.
Πέρυσι, το fund αγόρασε την Accolade Wines, τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό της Αυστραλίας, αφού δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στους νέους κινεζικούς δασμούς και στους καταναλωτές που απομακρύνονται από τις φθηνότερες μάρκες κρασιού. Η εταιρεία δηλώνει τα ακόλουθα: «Θα πουλήσουμε το τμήμα κρασιού μας σε έναν παίκτη παγκόσμιας κλίμακας, με μια διαδρομή προς την αγορά αποκλειστικά αφιερωμένη στον κλάδο του κρασιού. «Οι μάρκες κρασιού μας θα επωφεληθούν από την εστίαση που απαιτείται για την επίτευξη των δυνατοτήτων τους, την ενίσχυση της θέσης τους και την εκμετάλλευση νέων ευκαιριών σε όλο τον κόσμο».
Ο Joshua Hartz, εκπρόσωπος της AWL, σημειώνει : «Με την υποστήριξη της AWL, η συνδυασμένη επιχείρηση θα είναι σε θέση να προσαρμοστεί καλύτερα στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και να αντιμετωπίσει τις διαρθρωτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια βιομηχανία οίνου».