Η Food Plus «τρέχει» ένα δίκτυο 21 καταστημάτων KFC - Το επενδυτικό πλάνο και η νέα εταιρεία που συστήθηκε τον Σεπτέμβριο
Ρεπορτάζ: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου
Συνολικά 34 χρόνια πέρασαν από τότε που ο Χρήστος Ιωάννου και ο Γιώργος Τάνες με την Food Plus ένωσαν τις δυνάμεις τους για να φέρουν στην ελληνική αγορά το σήμα της Pizza Hut. Η επιτυχία ήταν τεράστια με τους Έλληνες να διεθνοποιούν τη γεύση τους και να ζητούν κι άλλο.
Το επιχειρηματικό δίδυμο αφουγκράστηκε τη ζήτηση και ως franchisee της Yum International, ανέλαβε να εκπροσωπήσει και τα KFC, μια επιλογή που αποδείχθηκε «χρυσή» για τα χρόνια που ακολούθησαν.
Μετά την Pizza Hut, ήρθε η ώρα των KFC
Ήταν το 2020 όταν γινόταν γνωστό ότι η NPC International Inc, ο μεγαλύτερος franchisee των εστιατορίων Pizza Hut στις ΗΠΑ, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης μετά το lockdown λόγω της πανδημίας Covid-19, ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου για το σήμα και σε άλλες αγορές. Μια εξ αυτών η Ελλάδα, που είδε το premium pizza project να κατεβάζει ρολά.
Η εταιρεία δήλωσε τότε πως «έκανε μεγάλες προσπάθειες όλα τα προηγούμενα χρόνια για να επιστρέψουν τα καταστήματα σε θετικούς ρυθμούς λειτουργίας και ανάπτυξης. Τα τελευταία 12 χρόνια και παρά τις συνεχείς οικονομικές ζημιές, επένδυσε 23 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της αλυσίδας στην Ελλάδα ενώ παράλληλα, την τελευταία δεκαετία, δημιούργησε και διασφάλισε περισσότερες από 450 θέσεις εργασίας. Δυστυχώς, όμως, η πανδημία του κορωνοϊού, η οποία δημιούργησε μια κρίση πρωτοφανή στη χώρα μας και διεθνώς, έπληξε βαριά τον κλάδο της εστίασης και οδήγησε στην επιδείνωση των υφιστάμενων δυσχερειών και στην αδυναμία αναστροφής του αρνητικού κλίματος. Το κλείσιμο καταστημάτων της Pizza Hut στην Ελλάδα εξαιτίας του lockdown, οδήγησε σε σημαντικές απώλειες – πολλαπλασιάζοντας τις ήδη υπάρχουσες επιχειρηματικές και οικονομικές προκλήσεις. Συνεπώς, το όλο εγχείρημα κατέστη μη βιώσιμο και οποιεσδήποτε περαιτέρω ενέργειες θα ήταν καταδικασμένες σε αποτυχία».
Το επιχειρηματικό δίδυμο της Food Plus αφουγκράστηκε τη ζήτηση και ως franchisee της Yum International, ανέλαβε να εκπροσωπήσει και τα KFC, μια επιλογή που αποδείχθηκε «χρυσή» για τα χρόνια που ακολούθησαν.
Η σωτηρία στις φτερούγες κοτόπουλου
Ήταν την ίδια περίοδο που η Food Plus εστίασε το ενδιαφέρον της στην ανάπτυξη των KFC, με τους… κουβάδες με φτερούγες κοτόπουλο.
Μετά την πανδημία, η Food Plus γύρισε σελίδα, άλλαξε ιδιοκτησιακό καθεστώς, με τον Γιώργο Τάνε και τη σύζυγό του Έλλη Ιωάννου, να επενδύσουν σταδιακά στην ανάπτυξη ενός ιδιόκτητου δικτύου καταστημάτων, που στα τέλη του 2023 έφταναν τα 17. Ανάμεσά τους, στα εμπορικά κέντρα Village στη Θηβών, στο Athens Metro Mall, στο Cosmos στη Θεσσαλονίκη, στο Escape στο Ίλιον, στο River West στο Αιγάλεω, στο Spart park στα Σπάτα, στο One Salonica επίσης στη Θεσσαλονίκη, όπως και σε μεγάλες εμπορικές πιάτσες όπως το Μαρούσι και η Νέα Σμύρνη.
Από το 2021 μέχρι και το 2023 η εταιρεία κατέρτισε ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 8 εκατ. ευρώ που περιελάμβανε την ανάπτυξη των νέων καταστημάτων και τις ανακαινίσεις του παλαιού δικτύου καταστημάτων.
Τέσσερα νέα λειτούργησε η εταιρεία μέσα στη χρήση του 2024, βάζοντας τα θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη, όπως επισημαίνεται και στην έκθεση διαχείρισης στα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν στο ΓΕΜΗ. Ενδεικτικό είναι πως το πιο πρόσφατο από αυτά τα σημεία άνοιξε τις πύλες του στις 15 Νοεμβρίου όταν εγκαινιάστηκε το πρώτο drive through KFC στο Γέρακα, ένα concept που άντλησε την έμπνευσή του από το επίσης fast food concept των McDonald’s.
Οι αριθμοί της Food Plus λένε την αλήθεια
Σύμφωνα με τις καταστάσεις, η Food Plus με διευθύνοντα σύμβουλο το Γιώργο Τάνε, έκλεισε τη χρήση του 2023 με υψηλή κερδοφορία και τον κύκλο εργασιών της να ανέρχεται σε € 42.034.257,75 έναντι € 27.625.882,64 της προηγούμενης χρήσης, ήτοι αύξηση κατά € 14.408.375,11 ή 52,16%.
Τα μεικτά κέρδη εκμετάλλευσης της χρήσης διαμορφώθηκαν στα € 21.977.657,24 (52,29% του κύκλου εργασιών) σε σχέση με € 14.322.210,92 (51,84% του κύκλου εργασιών) το 2022.
Το μη κυκλοφορούν ενεργητικό της εταιρείας ανέρχεται σε € 12.789.110,80 έναντι € 9.903.837,28 της προηγούμενης χρήσης και το κυκλοφορούν ενεργητικό ανέρχεται σε € 5.429.027,95 έναντι € 4.635.461,73 της προηγούμενης χρήσης.
Ανάλογα, τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας έχουν διαμορφωθεί σε € 4.095.330,93 έναντι € 1.985.582,92 της προηγούμενης χρήσης. Το Μετοχικό Κεφάλαιο παρέμεινε στα € 8.838.776,94 της προηγούμενης χρήσης και διαιρείται σε 6.451.662 κοινές ονομαστικές μετοχές ονομαστικής αξίας € 1,37 εκάστη.
Ενώ στη χρήση πραγματοποιήθηκαν κέρδη που ανέρχονται στο ποσό € 2.109.748,01 έναντι κερδών ποσού € 1.728.685,84 της προηγούμενης διαχειριστικής περιόδου.
Οι υποχρεώσεις της Food Plus ανέρχονται στο ποσό των € 13.836.342,29 και είναι αυξημένες κατά € 1.514.841,01 ήτοι 12,29% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Από το σύνολο των υποχρεώσεων, α) το ποσό των € 3.550.000,00 αφορά οφειλόμενο κεφάλαιο για αποπληρωμή ομολογιακού δανείου, β) € 1.000.000,00 η τελευταία δόση βραχυπρόθεσμου δανεισμού, και γ) ποσό € 5.755.898,94 αφορά εμπορικές υποχρεώσεις.
Μέσα στο 2024, επίσης, η εταιρεία πήρε νέο ομολογιακό δάνειο 5 εκατ. ευρώ το οποίο θα αποπληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2029.
Η νέα εταιρεία
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Food Plus με τους Γιώργο Τάνε και Έλλη Ιωάννου μαζί με το μέλος στο ΔΣ της εταιρείας Χαΐμ Οβαδία, σύστησαν τη Food Hub Συμμετοχών.
Βασικό αντικείμενο δραστηριότητας της νεοσυσταθείσας εταιρείας είναι οι συμμετοχές σε άλλες επιχειρήσεις. Δηλαδή η συγκεκριμένη εταιρεία θα ασχοληθεί με την διαχείριση συμμετοχών σε άλλες εταιρείες.
Πηγή: ot.gr