Μια τεχνολογία ιπτάμενου αυτοκινήτου, η οποία προήλθε από ανάπτυξη και επιτυχημένες δοκιμές στην Ευρώπη, πωλήθηκε σε μια κινεζική εταιρεία.
Το AirCar, με κινητήρα από τη BMW και συμβατικό καύσιμο, πραγματοποίησε πτήση διάρκειας 35 λεπτών μεταξύ δύο αεροδρομίων της Σλοβακίας το 2021, εκμεταλλευόμενος διαδρόμους απογείωσης και προσγείωσης.
Σύμφωνα με αναφορές του BBC, η μετατροπή από αυτοκίνητο σε αεροσκάφος διήρκεσε μόλις δύο λεπτά.
Τα οχήματα που προέρχονται από τον ίδιο σχεδιασμό θα εφαρμόζονται πλέον σε ένα “συγκεκριμένο γεωγραφικό περιβάλλον” στην Κίνα.
Η εταιρία Hebei Jianxin Flying Car Technology Company, με έδρα στο Cangzhou, έχει αποκτήσει αποκλειστικά δικαιώματα για την παραγωγή και χρήση των αεροσκαφών AirCar σε μια μη δηλωμένη περιοχή.
Σύμφωνα με τον Anton Zajac, συνιδρυτή της KleinVision, η εταιρεία έχει αναπτύξει το δικό της αεροδρόμιο και σχολή πτήσεων μετά από την προηγούμενη εξαγορά από άλλον σλοβάκο κατασκευαστή αεροσκαφών.
Με την πρωτοπορία της στην εξέλιξη της επανάστασης των ηλεκτρικών οχημάτων, η Κίνα επικεντρώνεται τώρα στην ενεργή ανάπτυξη λύσεων για τις πτητικές μεταφορές.
Το προηγούμενο μήνα, η εταιρεία Autoflight πραγματοποίησε δοκιμαστική πτήση ενός αυτοματοποιημένου αεροσκάφους που μετέφερε επιβάτες μεταξύ των πόλεων Shenzhen και Zhuhai. Αν και το ταξίδι διαρκεί τρεις ώρες με το αυτοκίνητο, ολοκληρώθηκε σε μόλις 20 λεπτά, παρά το γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν μετέφερε πραγματικούς επιβάτες.
Το 2023, η κινεζική εταιρεία eHang απέσπασε πιστοποιητικό ασφαλείας από αξιωματούχους της Κίνας για το ηλεκτρικό ιπτάμενο ταξί της. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εξέφρασε την άποψη ότι τα ιπτάμενα ταξί θα μπορούσαν να γίνουν καθημερινό στοιχείο του ουρανού έως το 2028.
Αντίθετα με τα επιβατικά αεροσκάφη που μοιάζουν με drone, το AirCar δεν απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα, αλλά αντίθετα απαιτεί διάδρομο προσγείωσης.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν ακόμη σημαντικά εμπόδια για την ανάπτυξη αυτού του τύπου μεταφοράς, σχετικά με την υποδομή, την ρύθμιση και την αποδοχή της τεχνολογίας από το ευρύ κοινό.
Οι προσπάθειες ρύθμισης του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν οδηγήσει “πολλούς προσπαθούν να βρουν μια εντελώς νέα σειρά ερωτήσεων που πρέπει να τεθούν”.
“Από αυτή την άποψη, η ιστορία της Δύσης μπορεί μερικές φορές να επιβραδύνει τα πράγματα, καθώς υπάρχει κάποιος πειρασμός να προσπαθούμε να συμπιέσουμε αυτές τις νέες μηχανές στις παλιές κατηγορίες” αναφέρει ο κ. Ράιτ, ενώ συμπληρώνει Η Κίνα θα μπορούσε κάλλιστα να το δει αυτό ως μια ευκαιρία να προχωρήσει”.
Κάποτε υπήρχαν παρόμοιες ανησυχίες σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα οποία η Κίνα έχει αναδειχθεί ως ηγέτης στην παγκόσμια αγορά.