Από τη Σοφία Εμμανουήλ
Με τζίρο πάνω από 2 δισ. ευρώ πέρυσι, η Lidl Ελλάς κερδίζει τη 2η θέση της κατάταξης των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, όπως δηλώνει πλέον επισήμως ο Martin Brandenburger, CEO και πρόεδρος της διοίκησης της εταιρείας, που ετοιμάζει μεγάλη επένδυση σε νέο logistic center στην Ελευσίνα, η οποία θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ τρέχει το επενδυτικό πλάνο για την επέκταση του δικτύου.
Η ανάπτυξη του νέου κέντρου διανομής στην Ελευσίνα, σε επιφάνεια 60.000 τ.μ., επιπλέον αυτού που λειτουργεί στη Θήβα, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2029 και θα ενισχύσει το συγκριτικό πλεονέκτημα της Lidl στην καθημερινή τροφοδοσία των καταστημάτων της με φρέσκα προϊόντα. Η επένδυση υπολογίζεται σε 100 εκατ. ευρώ και θα τρέξει ανεξάρτητα από το διετές επενδυτικό πλάνο 2024-2025 για την ανάπτυξη του δικτύου, που υπολογίζεται σε πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Ήδη ένα νέο κατάστημα Lidl είναι υπό κατασκευή στο Αιγάλεω, ενώ νέα καταστήματα σχεδιάζεται να αναπτυχθούν σε άλλα μέρη της Ελλάδας.
Η Lidl ξεπέρασε σε τζίρο τον ΑΒ Βασιλόπουλο
Εν τω μεταξύ, έπειτα από 25 χρόνια λειτουργίας και επενδύσεις 1,4 δισ. ευρώ (από το 1999), ο κ. Brandenburger απάντησε στο διαχρονικό ερώτημα για τη θέση της Lidl στην κατάταξη του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Ναι, είμαστε υπερήφανοι που με τα 231 καταστήματα στην Ελλάδα βρισκόμαστε στη 2η θέση του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων». Αυτό σημαίνει ότι η Lidl Ελλάς έκλεισε πέρυσι με τζίρο πάνω από τα 2 δισ. ευρώ, για να βρεθεί στη 2η θέση μετά την αλυσίδα Σκλαβενίτης (με κύκλο εργασιών 4,3 δισ. ευρώ για τη μητρική και 5,2 δισ. ευρώ για τον όμιλο), μετατοπίζοντας στην 3η θέση την ΑΒ Βασιλόπουλος (με κύκλο εργασιών 1,97 δισ. ευρώ). Πάντως, η εταιρεία κρατάει την «παράδοση», ως ομόρρυθμη εταιρεία, να μην ανακοινώσει λεπτομέρειες για τα οικονομικά της μεγέθη.
Όπως σημείωσε η διοίκηση της Lidl Ελλάς, σε παρουσίαση που διοργάνωσε, το 2023 προώθησε πάνω από 400 Έλληνες προμηθευτές σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Πρόκειται για 1.624 κωδικούς, από 409 προμηθευτές, δημιουργώντας κύκλο εργασιών σχεδόν 0,5 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι τα προϊόντα Ελλήνων παραγωγών στο χαρτοφυλάκιο της Lidl έχουν μερίδιο 68%. Ενδεικτικά αναφέρεται το ΓΑΛΠΟ Τυροκομείο, που δίνει στην αλυσίδα ηγετική θέση στην αγορά τυροκομικών προϊόντων. Με 22 νέους κωδικούς και συνεργασία με 12 προμηθευτές, η Lidl δεσμεύεται να προσφέρει προϊόντα υψηλής ποιότητας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Τα μέτρα της κυβέρνησης και η μείωση τιμών
Σύμφωνα με τον κ. Brandenburger, τον τελευταίο χρόνο η Lidl μείωσε μόνιμα τις τιμές σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. «Δεν εφαρμόζουμε απλώς τα κυβερνητικά μέτρα, αλλά σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε και δικές μας πρωτοβουλίες με στόχο την επιπλέον ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού», τόνισε, εξηγώντας ότι η εταιρεία μείωσε τις τιμές σε προϊόντα που πραγματικά έχουν σημασία για την ποιότητα της καθημερινής ζωής.
Είναι ενδεικτικό ότι ο εσωτερικός πληθωρισμός στη Lidl μειώθηκε 1% αυτήν τη χρονιά, που σημαίνει πρακτικά ότι μειώθηκαν οι τιμές στα ράφια των καταστημάτων κι επιπλέον όλα τα προϊόντα non-food είναι φθηνότερα κατά 13% σε σχέση με πέρυσι. Επίσης, το καλάθι της Lidl είναι 10% φθηνότερο από τον ανταγωνισμό μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ.
Τα εργασιακά και το αποτύπωμα στο ΑΕΠ
Σύμφωνα με τον κ. Brandenburger, η ηγετική θέση της Lidl στην ελληνική αγορά λιανικής τροφίμων επιβεβαιώθηκε και στα ετήσια Supermarket Awards, όπου η εταιρεία αναδείχθηκε για 2η συνεχόμενη χρονιά Retailer of the Year 2024, αποσπώντας 26 βραβεία, ενώ ειδική αναφορά έκανε στη διάκριση ως κορυφαίου εργοδότη σε Ελλάδα και Ευρώπη, τονίζοντας ότι οι παροχές στους εργαζόμενους είναι ανταγωνιστικές και πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. «Θέτουμε πια τα standards στην αγορά εργασίας», ανέφερε χαρακτηριστικά, θυμίζοντας ότι σχεδόν το 100% των εργαζομένων είναι πλήρους απασχόλησης, ενώ από την 1η Δεκεμβρίου 2023 η Lidl καθιέρωσε πρώτη, έπειτα από εξαγγελία της κυβέρνησης για αύξηση του κατώτατου μισθού, τον κατώτατο μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.000 ευρώ μεικτά για όλους τους εργαζομένους. Επιπλέον, η εταιρεία πρόσφερε επιπρόσθετη παροχή αξίας 1 εκατ. ευρώ με διατακτικές τροφίμων για όλους τους εργαζομένους της, αναβαθμίζοντας το πακέτο μισθολογικών αυξήσεων και παροχών σε 7 εκατ. ευρώ.
Εν κατακλείδι, σημειώνεται ότι το 2023, για πρώτη φορά, η συνεισφορά της Lidl στο ΑΕΠ ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,53% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ για κάθε 1 ευρώ άμεσης επένδυσης η εταιρεία δημιουργεί 3,68 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην οικονομία. Από το 1999 έως το 2023 κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 1.613% στην προστιθέμενη αξία που προσφέρει στην Ελλάδα. Το 2023 απασχολούσε 35.800 εργαζόμενους και για κάθε θέση εργασίας υποστηρίζει επιπλέον 4,3 θέσεις στο σύνολο της ελληνικής αγοράς εργασίας. Επίσης, η δραστηριότητα της Lidl Ελλάς συμβάλλει σημαντικά στα κρατικά έσοδα, με συνολική φορολογική συνεισφορά 417 εκατ. ευρώ ή αύξηση 1.567% από το 1999.
Πηγή: powergame.gr