businewss.gr

Εάν πετύχει το πιλοτικό έργο Micro Forest στην Κυψέλη, μπορεί να υιοθετηθεί και σε ευρωπαϊκό επίπεδο

Ρεπορτάζ: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου

Με ένα τηλεοπτικό σποτ που για πρώτη φορά δεν περιλαμβάνει κανένα προϊόν του ομίλου αλλά εξαίρει την περιβαλλονική στόχευση του ομίλου σε παγκόσμιο επίπεδο, η L’Oreal Hellas ανακοίνωσε μια σημαντική της επένδυση σε ελληνικό έδαφος, την έναρξη του έργου βιοποικιλότητας «Micro Forest», σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων.

«Ως μια επιχείρηση όπως ο όμιλος L’ Oreal, με αξία που ξεπερνάει τα 200 δισ., αντιλαμβανόμαστε πως η ευθύνη απέναντι στο κοινωνικό σύνολο είναι μεγάλη», τόνισε από την πρώτη στιγμή η CEO Alessandra Delfini, στο πλαίσιο εκδήλωσης παρουσία του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα, στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Αξιοποιώντας το «L’Oreal for the Future», το πρόγραμμα που εγκαινίασε ο όμιλος το 2020, στόχος είναι μέχρι το 2030, να μειώσει κατά 50% κατά μέσο όρο και ανά τελικό προϊόν, τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που συνδέονται με τη μεταφορά των προϊόντων της, σε σύγκριση με το 2016. Μέχρι το 2030, οι στρατηγικοί προμηθευτές μας θα μειώσουν τις άμεσες εκπομπές τους (πεδία 1 και 2), κατά 50% σε απόλυτους όρους, σε σύγκριση με το 2016.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ακολουθεί μια σειρά από «μονοπάτια» για διαχείριση δράσεων κατά κλιματικής αλλαγής, τη βιώσιμη διαχείριση νερού, το σεβασμό στη βιοποικιλότητα, στο πώς να βγει η εταιρεία από τα δικά της σύνορα και να συμβάλει ενεργά στο αστικό τοπίο του μέλλοντος.

«Όλα αυτά αποτυπώνονται στην πρώτη παγκόσμια καμπάνια μας στην οποία δεν μιλάμε για τα προϊόντα, αλλά για τους περιβαλλοντικούς μας στόχους και ό,τι έχουμε πετύχει στο DNA μας», τόνισε η Alessandra Delfini, που βρέθηκε στο τιμόνη της L’Oreal Hellas πριν από εννέα μήνες.

Το Micro Forest
«Εγκαινιάζουμε μια τοπική πρωτοβουλία στην Αθήνα σε συνεργασία με το δήμο Αθηναίων για την αξιοποίηση μιας περιοχής σε αστικό ιστό, που θα μετατραπεί σε ένα μικρό δάσος», επισήμανε η Δήμητρα Πετρίδη, Corporate Affairs and Engagement Director.

Το έργο αφορά 1.130 τ.μ. κοινόχρηστου χώρου πρασίνου στην περιοχή της Κυψέλης και ειδικότερα στο λόφο Ελιώνα στη θέση Αλεπότρυπα, που θα μεταμορφωθούν εφαρμόζονοτας το μοντέλο Micro Forest του Ιάπωνα βοτανολόγου Akira Miyawaki. «Στόχος μας είναι μια πόλη πιο πράσινη και πιο βιώσιμη για τις επόμενες γενιές. Θα φυτευτούν 850 δέντρα και 4.000 θάμνοι και πόες, όλα ενδημικά και αυτοφυή είδη, που θα αποτελέσουν το ιδανικό πεδίο για την τοπική πανίδα και τη χλωρίδα», τόνισε ο Φίλιππος Μιχόπουλος, Sustainability Leader.

«Προσομοιάζει στη δημιουργία ενός δάσους από το μηδέν σε μια περιοχή, εάν η ανθρώπινη δραστηριότητα αποκλειόταν εντελώς. Αυτό σημαίνει πως δεν θα υπάρχει ανθρώπινη παρέμβαση, παρά ένα αυτοματο σύστημα άρδευσης», πρόσθεσε. «Είναι το πρώτο που δημιουργείται σε συνεργασία με το δήμο Αθηναίων και τις ομάδες και των δύο πλευρών, που βασίστηκαν σε εκτενέστατες μελέτες. Θα θέλαμε να είναι μόνο η αρχή, για να εξαπλωθεί το συγκεκριμένο concept και σε άλλες πόλεις και περιοχές της Ελλάδος, εκτός Αττικής, με βάση τις ανάγκες και τις προδιαγραφές του κάθε τόπου».

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας

Συνολική προσπάθεια
Τον σκοπό επιβεβαίωσε και ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, που μίλησε για «την αναγκαιότητα της πράσινης φιλοσοφίας ως θέμα επιβίωσης και όχι lifestyle. Ενδεικτικό είναι πως μέσα σε τέσσερις μήνες έχουμε φυτέψει 2000 δέντρα, έχουμε φτιάξει το app AthensTrees και θεσπίσει έναν κανονισμό πρασίνου για όλους».

«Έχουμε στο μυαλό μας ότι πρέπει να ισχύει ο κανόνας 3-30-300: μια πόλη για να είναι βιώσιμη, δηλαδή θα πρέπει ανοίγοντας το παράθυρό του ο κάτοικος να βλέπει 3 δέντρα, να έχει κοντά του μια περιοχή κατά 30% σκιασμένη από πράσινο και σε 300 μέτρα ένα χώρο με πράσινο. Όταν ήμουν καθηγητής και σύμβουλος CSR (με τη μετεξέλιξή του να ορίζεται πλέον ως ESG), τόνιζα στις εταιρείες πως χρειαζόταν να κάνουν πράξη όλα όσα σκέφτονται. Και εδώ, με τη L’Oreal Hellas, το βλέπουμε να συμβαίνει», κατέληξε ο κ. Δούκας.

Τα μεγέθη
Με 37 παγκόσμια brands στο χαρτοφυλάκιό της η L’ Oreal σε διεθνές επίπεδο αποτελεί μια από τις κυρίαρχες μάρκες στην κατηγορία προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, ενώ εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο απολαμβάνουν προϊόντα όπως Kiehl’s, Lancôme, Giorgio Armani Beauty, Yves Saint Laurent Beauté, Ralph Lauren, Clarisonic, Maybelline New York, Essie, Kérastase, IT Cosmetics, Prada Beauty, Biotherm, Shu Uemura, Viktor&Rolf, Maison Martin Margiela, Urban Decay, Redken, Vichy, La Roche-Posay, Diesel, Garnier και τόσα άλλα.

Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1909 από τον χημικό Eugène Schueller, σήμερα ανήκει κατά 30,7% σε διεθνείς θεσμικούς επενδυτές, 20,13% στη Nestlé, 6,63% σε Γάλλους θεσμικούς επενδυτές, 5,92% σε ιδιώτες μετόχους, 1,89% σε εργαζόμενους.

Σύμφωνα με τη Statista, το 2023, αναδείχθηκε ως η μάρκα καλλυντικών με την υψηλότερη αξία μάρκας παγκοσμίως, ξεπερνώντας κατά πολύ ανταγωνιστές της όπως η Estée Lauder, η Nivea και η Dove. Η L’Oréal Paris ήταν επίσης μία από τις μάρκες ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας με τις καλύτερες πωλήσεις στον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon την ίδια χρονιά, με online πωλήσεις λίγο περισσότερες από δύο εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.

Ο όμιλος L’Oréal είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες καλλυντικών και ομορφιάς στον κόσμο, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται στα 41,28 δισ. το 2023. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη σημείωσαν εξαιρετική αύξηση κατά +16,0 % like-for-like και κατά +13,7% σύμφωνα με τις εκθέσεις του ομίλου.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, η αγορά ομορφιάς ήταν πολύ δυναμική και η L’Oréal υπεραπέδωσε σε όλες τις βασικές χώρες της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης. Χάρη στην πρόοδό της, η περιοχή αποτέλεσε τον μοναδικό μεγαλύτερο μοχλό ανάπτυξης σε ομιλικό επίπεδο για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Τόσο ο όγκος όσο και η αξία συνέβαλαν σημαντικά, με την τελευταία να τροφοδοτείται από το μείγμα και την τιμή.
Όλες οι κατηγορίες σημείωσαν διψήφια ποσοστά προόδου, με αιχμή του δόρατος την περιποίηση δέρματος και το μακιγιάζ.

Τα επαγγελματικά προϊόντα συνέχισαν να προσλαμβάνουν νέους καταναλωτές και να αναπτύσσουν τη θέση τους στην premium περιποίηση μαλλιών χάρη στην Kérastase και την ισχυρή δυναμική του Série Expert by L’Oréal Professionnel. Στα Καταναλωτικά Προϊόντα, καθένα από τα τέσσερα βασικά εμπορικά σήματα κατέγραψε εξαιρετική ανάπτυξη. Η L’Oréal Luxe ενίσχυσε περαιτέρω την ηγετική της θέση στα αρώματα, χάρη στο Libre του Yves Saint Laurent – που είναι πλέον το δεύτερο μεγαλύτερο γυναικείο άρωμα στην Ευρώπη μετά το La Vie Est Belle της Lancôme – και το Paradoxe της Prada. Ο τομέας των δερματολογικών προϊόντων χάρη στη συνεχιζόμενη ισχυρή ανάπτυξη της CeraVe, διαθέτει πλέον τρεις από τις τέσσερις κορυφαίες μάρκες δερμοκαλλυντικών στην Ευρώπη.

Η L’Oréal συνέχισε να ενισχύει τη θέση της στα πιο δυναμικά κανάλια: τα φαρμακεία, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα φαρμακεία. Χαρακτηριστικό είναι πως το κομμάτι του e-commerce εμφάνισε άνοδο σε παγκόσμιο επίπεδο 9,5%, με τις πωλήσεις να φτάνουν τα 11,2 δισ. Ενδεικτικό μάλιστα είναι πως καταγράφηκαν 100 εκατ. χρήσεις των ψηφιακών υπηρεσιών της εταιρείας.

Πηγή: ot.gr