businewss.gr

Η McDonald’s οδεύει προς ένα μέλλον όπου οι ταμίες θα είναι περιττοί. Η μεγαλύτερη αλυσίδα fast food στον κόσμο εισάγει στις ΗΠΑ νέους ψηφιακούς σταθμούς παραγγελίας που δέχονται μετρητά και επιστρέφουν ρέστα, επιτρέποντας στους περισσότερους πελάτες να παρακάμπτουν τα παραδοσιακά ταμεία, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Αν και το μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων της McDonald’s διαθέτει ήδη αυτόματους πωλητές, οι πελάτες που δεν χρησιμοποιούν κάρτες πρέπει προς το παρόν να περιμένουν στη σειρά στον πάγκο για να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους με τη βοήθεια ενός υπαλλήλου.

Οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να υπάρχουν, αλλά η εφαρμογή του νέου μοντέλου – το οποίο προς το παρόν δοκιμάζεται σε περιορισμένα εστιατόρια – θα μειώσει την ανάγκη για ταμίες. Αυτό θα επιτρέψει στους υπαλλήλους να αναλάβουν άλλες αρμοδιότητες, όπως η εξυπηρέτηση πελατών στο τραπέζι ή η παράδοση παραγγελιών στο πεζοδρόμιο.

Κατά τη νέα αναβάθμιση, οι οθόνες πίσω από τον πάγκο που συνήθως προβάλλουν το πλήρες μενού θα εμφανίζουν τώρα επιλεγμένα είδη και θα ενθαρρύνουν τους επισκέπτες να παραγγείλουν μέσω του περίπτερου ή μέσω της εφαρμογής για smartphone, όπως επιβεβαίωσε η McDonald’s. Οι πελάτες που προτιμούν να παραγγείλουν στον πάγκο θα μπορούν να το κάνουν κανονικά, ενώ τα πλήρη εκτυπωμένα μενού θα είναι διαθέσιμα εφόσον ζητηθούν.

Η εταιρεία αναφέρει: “Αυτές οι αλλαγές επιτρέπουν στους franchisees να ικανοποιήσουν την αυξημένη επιθυμία των πελατών μας για ψηφιακές επιλογές, βελτιώνοντας παράλληλα την ταχύτητα και την ακρίβεια”.

Προς το παρόν, η αλλαγή είναι προαιρετική για τους franchisees, οι οποίοι κατέχουν και διαχειρίζονται περίπου το 95% των εστιατορίων McDonald’s στις ΗΠΑ. Η εταιρεία ανέφερε ότι δεν υπάρχει ακόμη χρονοδιάγραμμα για μια ευρύτερη εφαρμογή της αλλαγής.

Η κίνηση αυτή αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η παραγγελία μέσω κινητού επαναστατεί το τοπίο των fast-food στις ΗΠΑ.

Μετά την εκρηκτική άνοδο που σημείωσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι παραγγελίες μέσω εφαρμογής, παράδοσης ή περιπτέρων αντιπροσώπευαν πάνω από το 40% των πωλήσεων της McDonald’s στις κυριότερες αγορές κατά το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους.

Τα ψηφιακά περίπτερα μπορούν να επιταχύνουν τη διαδικασία παραγγελίας, μειώνοντας τον χρόνο που απαιτείται για να περιμένουν οι εργαζόμενοι τους πελάτες να αποφασίσουν, οι οποίοι συχνά χρησιμοποιούν τη συνήθη φράση «μπορώ να έχω ένα…». Συν τοις άλλοις, οι χρήστες της εφαρμογής, οι οποίοι κερδίζουν πόντους που μπορούν να εξαργυρωθούν για δωρεάν φαγητό, συνήθως επισκέπτονται πιο συχνά και παραγγέλνουν περισσότερα πρόσθετα, όπως πατάτες τηγανιτές.

Η μετάβαση στην ψηφιακή τεχνολογία επηρεάζει επίσης τη φύση των θέσεων εργασίας στα McDonald’s, τα οποία αποτελούν σημαντικό τμήμα της αγοράς εργασίας στις ΗΠΑ, με πάνω από 2 εκατομμύρια εργαζόμενους σε εστιατόρια franchising παγκοσμίως. Ενώ οι εργαζόμενοι μπορεί να δαπανούν λιγότερο χρόνο στη λήψη παραγγελιών και στη χρήση του ταμείου, κάποιοι αναλαμβάνουν νέα καθήκοντα, όπως την παράδοση φαγητού σε πελάτες που έχουν παραγγείλει διαδικτυακά. Κάποια franchises έχουν αρχίσει επίσης να διορίζουν «επικεφαλής εμπειρίας πελατών» για να βοηθούν τους πελάτες, ακολουθώντας ένα μοντέλο παρόμοιο με αυτό των λιανοπωλητών όπως η Walmart Inc. και η Target Corp., που τοποθετούν υπαλλήλους κοντά σε αυτοελέγχους.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Chris Kempczinski, CEO των MCDonald’s, σε αναλυτές τον Ιούλιο: “η ψηφιακή τεχνολογία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται για εμάς”, ενώ συμπληρώνοντας αναφέρει ότι “Θα έχουμε όλο και περισσότερους πελάτες στην ψηφιακή μας πλατφόρμα”.