businewss.gr

Οι ΗΠΑ επενδύουν 50 φορές περισσότερο από ό,τι η Ευρώπη στην τεχνητή νοημοσύνη

Η Ευρώπη βρίσκεται πολύ πίσω στον αγώνα δρόμου που έχει πυροδοτήσει για τις χώρες ανά τον πλανήτη η εκθετική ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), όπως παρατήρησε η περιφερειακή διευθύντρια δημόσιας πολιτικής της Meta για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, Λάουρα Μπονοντσίνι (Laura Bononcini), μιλώντας από το βήμα της διάσκεψης «Athens Riviera Forum 2024».

Σε μια περίοδο που η ΤΝ αναμένεται να αυξήσει το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά 7% στα επόμενα χρόνια, πρόσθεσε η κα Μπονοντσίνι, οι επενδύσεις που κάνει η Ευρώπη στην τεχνολογική ανάπτυξη είναι πέντε φορές χαμηλότερες, σε σχέση με τις ΗΠΑ. Ειδικά στην ΤΝ, οι ΗΠΑ επενδύουν 50 φορές περισσότερο από ό,τι η Ευρώπη. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες του πλανήτη (Meta, Amazon, Alphabet, Microsoft, Apple, Nvidia, Tesla), οι λεγόμενες «Υπέροχες Επτά», υπολογίζεται πως δαπάνησαν πέρυσι περίπου 200 δισ. δολάρια σε Έρευνα και Ανάπτυξη για την ΤΝ, «ποσό που είναι το μισό όλων των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων, που έγιναν στην Ευρώπη την ίδια χρονιά», σύμφωνα πάντα με την κα Μπονοντσίνι. Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Meta γνωστοποίησε ακόμα ότι αυτή στοχεύει να ασκήσει πίεση προς τη νέα Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο, ώστε να δημιουργηθεί ενιαία ψηφιακή αγορά στην ΕΕ, που θα της επιτρέψει να αναλάβει ηγετική θέση στον τομέα της ΤΝ.

Η ευκαιρία της ανοιχτής Τεχνητής Νοημοσύνης
Κατά την κα Μπονοντσίνι (η οποία επισήμανε ότι από άποψη ΤΝ η αμερικανική Meta είναι ευρωπαϊκή εταιρεία, αφού το ερευνητικό της κέντρο για τη συγκεκριμένη τεχνολογία εδρεύει εδώ και δέκα χρόνια στο Παρίσι), η Ευρώπη μπορεί να «ποντάρει» σε δύο κατευθύνσεις για να ανακτήσει την ταχύτητά της στον αγώνα δρόμου για την ΤΝ και να τονώσει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της. Η μία είναι να χρησιμοποιήσει ακριβώς την τεχνολογία της ΤΝ για περαιτέρω ανάπτυξη και η δεύτερη τα επονομαζόμενα «πλαίσια διακυβέρνησης», δηλαδή «από τη μία η ανάπτυξη κι από την άλλη η ρύθμιση». Πώς μπορεί να πετύχει αυτόν τον διπλό στόχο; Αφενός θα πρέπει να εντοπίσει κράτη-μέλη και περιοχές εντός της ενωμένης Ευρώπης, που μοιράζονται το ίδιο σκεπτικό γύρω από την ανάπτυξη της ΤΝ και να τα ενθαρρύνει να ενώσουν τις δυνάμεις τους γύρω από την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας. Αφετέρου, θα πρέπει να αξιοποιήσει την ανοιχτή Τεχνητή Νοημοσύνη, ώστε τα κράτη-μέλη να «χτίσουν» πάνω σε αυτή και να δημιουργήσουν νέα εργαλεία, χωρίς να χρειάζεται να οικοδομήσουν την αναγκαία υποδομή από την αρχή.

Όπως είπε, βάσει της επιχειρηματικής λογικής της Meta, τα συστήματα της ΤΝ πρέπει να είναι πάντα ανοιχτά κι αυτή η στρατηγική τη διαφοροποιεί από άλλες εταιρείες τεχνολογίας. «Όλη η δουλειά μας, η έρευνα, τα συστήματα και τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα ΤΝ, όπως το “llama”, που τώρα είναι στην τρίτη έκδοσή του, είναι ανοιχτά και τα έχουν κατεβάσει εκατομμύρια επιχειρήσεων, ακαδημαϊκών και διαφόρων οργανισμών. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ανοιχτό οικοσύστημα, που πραγματικά εκδημοκρατίζει τη χρήση του εργαλείου της ΤΝ. Η ανοιχτή ΤΝ είναι εξαιρετικά σημαντική, γιατί επιτρέπει στους ανθρώπους να χτίζουν πράγματα πάνω στα υφιστάμενα συστήματα και δεν μιλάω μόνο για τους πολίτες, αλλά και για τις δημόσιες διοικήσεις. Ο λόγος που ανοίγουμε τα συστήματά μας δεν είναι γιατί είμαστε καλοί και ευγενικοί, υπάρχει και επιχειρηματικός σκοπός, γιατί έχοντας ανοιχτά συστήματα, επιτρέπεις σε άλλους, σε εμπειρογνώμονες, να εντοπίσουν τυχόν προβλήματα, ώστε να τα διορθώσεις και να τα κάνεις καλύτερα. Η ΤΝ υπήρξε, είναι και θα είναι για εμάς για πάντα ανοιχτή» διαβεβαίωσε.

Πρόσθεσε πως χρειάζεται επίσης να επικοινωνηθούν οι βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές στην υιοθέτηση της ΤΝ, αναφερόντας ενδεικτικά πως η ελληνική κυβέρνηση έχει εξελιχθεί σημαντικά όσον αφορά την τεχνολογία και «είναι εντυπωσιακό αυτό που βλέπουμε στην Ελλάδα».

Όσον αφορά τη ρύθμιση της ΤΝ σημείωσε ότι αυτή έχει ξεκινήσει και η ΕΕ υιοθέτησε την πολύ σημαντική Πράξη για την Τεχνητή Νοημοσύνη, η εφαρμογή της οποίας απαιτεί ωστόσο πάρα πολλή δουλειά. Ωστόσο, το ρυθμιστικό πλαίσιο διαφέρει σημαντικά από χώρα σε χώρα, γεγονός που συνιστά πρόκληση: διαφέρει μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ και διαφέρει ακόμα περισσότερο μεταξύ Δύσης και Κίνας. Έτσι, αν για παράδειγμα μια ελληνική εταιρεία θέλει να αναπτυχθεί εκτός Ελλάδας θα έχει ν’ αντιμετωπίσει διαφορετικό πλαίσιο σε διάφορες χώρες. «Για αυτό και εμείς έχουμε ως στόχο, με τη νέα Επιτροπή και το Κοινοβούλιο, να ασκήσουμε πίεση για να δημιουργηθεί ψηφιακή ενιαία αγορά» σημείωσε και πρόσθεσε πως οι κανονισμοί είναι πολύ σημαντικοί για την προστασία των καταναλωτών και είναι βασικό να εφαρμόζονται, αλλά ταυτόχρονα χρειάζεται να ληφθεί υπόψη και η ανάγκη ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης και να μοχλευτούν τα θετικά στοιχεία των ρυθμίσεων, ώστε η περιοχή να αποκτήσει πλεονέκτημα.

Πηγή: naftemporiki.gr