Γράφει ο Antonio Pequeño IV
Σχεδόν στο 10% αύξησε τη συμμετοχή του στην JetBlue ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Carl Icahn, ο οποίος εκτίμησε ότι η μετοχή είναι υποτιμημένη, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση προς τις αρχές της κεφαλαιαγοράς. Η είδηση, εκτόξευσε κατά 19% τη μετοχή, στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και μάλιστα λίγες μόλις εβδομάδες από τότε που ομοσπονδιακός δικαστής μπλόκαρε τα σχέδια της JetBlue για συγχώνευση με την Spirit Airlines.
Τα στοιχεία
– Ο Icahn αποκάλυψε ότι ελέγχει ποσοστό 9,9% στην JetBlue μέσω αγορών μετοχών που πραγματοποιήθηκαν από τα μέσα Ιανουαρίου.
– Οι μετοχές της JetBlue οι οποίες έκλεισαν χθες με άνοδο 2% στα 6,07 δολ., κατέγραψαν ράλι 19% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
– Ο Icahn ενίσχυσε τη θέση του καθώς, όπως αναφέρεται σε χρηματιστηριακή ανακοίνωση, εκτιμά πως η μετοχή είναι υποτιμημένη. Παράλληλα, σημειώνεται πως ο μεγαλοεπενδυτής σκοπεύει να συζητήσει με τη διοίκηση της JetBlue το ενδεχόμενο να αποκτήσει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο.
Με δήλωσή της στο Forbes η διοίκηση της JetBlue απάντησε πως “είναι πάντα ανοιχτή σε εποικοδομητικό διάλογο” με τους επενδυτές.
Η Icahn Enterprises δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα του Forbes για σχολιασμό.
Η αποτίμηση του Ican σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes ανέρχεται στα 6,3 δισ. δολ., αυξημένη κατά 74 εκατ. δολ. από τις 9 Φεβρουαρίου.
Οι μετοχές της Icahn Enterprises, της επενδυτικής εταιρείας του δισεκατομμυριούχου, έκλεισαν πάνω από τα 19,33 δολ. τη Δευτέρα, ενώ κατέγραψαν άνοδο 2% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Το background
Οι μετοχές της JetBlue διαπραγματεύονταν γύρω στα 20 δολ. στις αρχές του 2021, πριν ακολουθήσει σημαντική πτώση τις επόμενες δυο χρονιές. Τώρα διαπραγματεύονται χαμηλότερα απ’ ό,τι στην αρχή της πανδημίας και κινούνται γύρω στα 5 δολ. τους τελευταίους τρεις μήνες. Η εταιρεία κατέγραψε τελευταία φορά ετήσια κέρδη το 2019, σύμφωνα με το CNBC, πριν η πανδημία του κορονοϊού ταράξει συθέμελα τον κλάδο των αερομεταφορών. Εκτοτε, η JetBlue έχει επιδοθεί σε κινήσεις μείωσης του κόστους (μείωση των δρομολογίων, εθελουσίες εξόδους προσωπικού κτλ). Επίσης, η αεροπορική είχε στα σχέδιά της την εξαγορά της Spirit Airlines έναντι 3,8 δισ. δολ. η οποία ωστόσο δεν προχώρησε λόγω δικαστικού μπλόκου στον απόηχο της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Είχε προηγηθεί, λιγότερο από ένα χρόνο πριν, τον ναυάγιο της συνεργασίας με την American Airlines, στο οποίο οδήγησε απόφαση του υπουργείου Δικαιοσύνης.
Σε ανακοίνωσή της τον προηγούμενο μήνα η JetBlue ανέφερε πως σχεδιάζει περικοπές κόστους ύψους 200 εκατ. δολ. φέτος και ότι θα εφαρμόσει πρωτοβουλίες προκειμένου να ενισχύσει τα έσοδά της κατά 300 εκατ. δολ.
Πηγή: forbesgreece.gr