businewss.gr

Του Γιώργου Λαμπίρη

Mε βασικούς άξονες που θα στηρίξουν την ανάπτυξή της το επόμενο διάστημα να αποτελούν η Kaizer αλλά και η Carslberg, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατάφερε σε μία ιδιόμορφη χρονιά – λόγω πληθωρισμού και απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών – όπως ήταν το 2023, να αυξήσει το τζίρο της κατά 20% σε σύγκριση με το 2022, όπου θα θυμίσουμε ότι ο τζίρος της ήταν 155,6 εκατ. ευρώ. Στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς η κατηγορία της μπύρας ανέπτυξε τους όγκους πωλήσεών της κατά 3,3%, παρά τις ακραίες καιρικές συνθήκες που επικράτησαν τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, κατά τους οποίους επηρεάστηκαν σημαντικά οι πωλήσεις. “Στη συνέχεια ήρθε το καλοκαίρι, όπου ο καιρός ήταν πολύ καλός και τον Σεπτέμβριο η αγορά δέχτηκε ένα ισχυρό πλήγμα από την κακοκαιρία Daniel. Το τελευταίο τρίμηνο του έτους ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικό από πλευράς καιρικών συνθηκών, γεγονός που ενίσχυσε την κατανάλωση”, σχολίασε σχετικά ο Henrik Fredvig, managing director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

Σε ό,τι αφορά τα δημοφιλή εμπορικά σήματα μπύρας που διακινεί στη χώρα μας η Kaizer κατέγραψε ανάπτυξη κατά 16% και η Carlsberg κατά 36%. Το 2023 τα μη αλκοολούχα ποτά στα οποία συμπεριλαμβάνεται η Fix Άνευ, σημείωσαν ανάπτυξη 44%, γεγονός που καταδεικνύει την στροφή του καταναλωτικού κοινού σε προϊόντα χαμηλής ή μηδενικής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, ενώ η Mythos κατέγραψε ανάπτυξη 3%.

Παραγωγή της μπύρας Νήσος και στο εργοστάσιο της Ριτσώνας λόγω ζήτησης
Την ίδια στιγμή η μπύρα Νήσος θα μπορούσε να εξελιχθεί στο νέο case study της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, ακολουθώντας ανάλογα επιτυχημένα παραδείγματα με άλλοτε ελληνικά brands, όπως αυτά της Mythos και της Fix, με βασική διαφορά ότι στην περίπτωση της Νήσος διατηρεί προς το παρόν ποσοστό μειοψηφίας. Θυμίζουμε ότι στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς η εταιρεία απέκτησε ποσοστό μειοψηφίας στη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων, που παράγει τη μπύρα Νήσος, προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να εντάξει και ένα εμπορικό σήμα craft μπύρας στο χαρτοφυλάκιό της. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Henrik Fredvig, λόγω της αυξημένης ζήτησης που παρουσιάζει η Νήσος, έχει ξεκινήσει παραγωγή και στο εργοστάσιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Ριτσώνα. Αυτή τη στιγμή σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει αναλάβει το σύνολο της διανομής της Νήσος, δίνοντας βαρύτητα στην εγχώρια αγορά, ενώ όπως αναφέρεται έχει διασφαλίσει τα δικαιώματα διανομής της στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς ως μέτοχος μειοψηφίας. Ακολούθως σύμφωνα με τον ίδιο θα υλοποιηθεί και ο σχεδιασμός για την επέκταση του σήματος στις αγορές του εξωτερικού.

Η παραγωγή της Carslberg στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας την τελευταία τριετία έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις συνολικού ύψους 9,5 εκατομμυρίων ευρώ. Υπενθύμισε ότι το 2023 ήταν η πρώτη χρονιά παραγωγής της Carslberg στην Ελλάδα καθότι από τον Ιανουάριο ξεκίνησε η παραγωγή του βασικού brand της δανέζικης πολυεθνικής και συγκεκριμένα των συσκευασιών σε κουτί των 330 ml και των 500 ml και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg). Στο εμπορικό σήμα της Carlsberg, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία σύμφωνα με τον H.Fredvig πρόκειται να επενδύσει περαιτέρω το προσεχές χρονικό διάστημα.

Αύξηση μεριδίου αγοράς στην εστίαση
Στη διάρκεια του 2023 η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει κατά 3% την κατανάλωσή της στην αγορά του ontrade (επιτόπια κατανάλωση: μπαρ, εστιατόρια κλπ), με την εστίαση να συμβάλλει καθοριστικά προς αυτή την κατεύθυνση. Σε ό,τι αφορά την off trade αγορά, δηλαδή τα σούπερ μάρκετ, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων σε όγκο κατά 1%, δεδομένου ότι η εταιρεία επέλεξε να επικεντρώσει την εμπορική της πολιτική στον τομέα της επιτόπιας κατανάλωσης.

Οι βασικοί πυλώνες στρατηγικής που ακολουθεί αυτή τη στιγμή η ζυθοποιία είναι η ενίσχυση της παρουσίας στην επιτόπια κατανάλωση, λαμβάνοντας ώθηση από τον τουρισμό, ενώ επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην αξιοποίηση της τάσης για premium μπύρες και στοχεύει να αναπτύξει επιπλέον τη δυναμική που ήδη παρουσιάζει η μπύρα Fix Άνευ χωρίς αλκοόλ.

Πηγή: capital.gr