Οι Έλληνες καταναλωτές γνώρισαν στην πανδημία την τάση για ομορφιά και αυτοφροντίδα
Ρεπορτάζ: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου
Τα επώνυμα προϊόντα στην ομορφιά αναζητούν κατά κύριο λόγο οι καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως δείχνουν τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA, η οποία εξέτασε 19 e-shops για το διάστημα Απρίλιος-Ιούνιος χαρτογραφώντας την ψηφιακή αγορά της ομορφιάς στη χώρα μας.
Από τη διαχρονική Christian Dior και τα αρώματα της Hermès μέχρι την αναδυόμενη Moroccanoil με τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών και σώματος, οι καταναλωτές αναζητούν τα δημοφιλή προϊόντα σε ένα κυνήγι της καλύτερης δυνατής τιμής, ποιότητας και χρόνου παράδοσης στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ομορφιά: Τι ψάχνουν οι Ελληνίδες στο ίντερνετ
Παρατηρώντας τη μέση επισκεψιμότητα των top e-shops του χώρου το δεύτερο quarter του 2024, η Ελληνική Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA, εξέτασε 19 e-shops για το διάστημα Απρίλιος-Ιούνιος χαρτογραφώντας την ψηφιακή αγορά στην ομορφιά.
Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου η κίνηση παρέμεινε σταθερή αλλά σε χαμηλά επίπεδα. Κατά το δεύτερο μισό, ανέβηκε αισθητά, με μία μικρή πτώση τις τελευταίες ημέρες. Ο Μάιος ξεκίνησε καλά, χωρίς να επηρεάστηκε έντονα από το Πάσχα, ενώ μετά τις πρώτες 10 ημέρες παρουσιάστηκε μια μικρή πτώση με κάποιες έντονες αυξομειώσεις. Ο Ιούνιος χαρακτηρίζεται από μία σχετικά σταθερή πορεία χωρίς έντονες μεταπτώσεις, ενώ την καλύτερη πορεία εμφανίζει ο Απρίλιος και οι πρώτες μέρες του Μαΐου.
Το βασικό κοινό στο ηλεκτρονικό εμπόριο για την ομορφιά αποτελείται κατά κύριο λόγο από γυναίκες στον κλάδο, με τις ηλικίες να παρουσιάζουν την ίδια εικόνα με το Q1 και τους 25-44 να έρχονται πρώτοι. Σταθερά, δε, η επισκεψιμότητα έρχεται σε μεγαλύτερο ποσοστό από mobile, με αρκετά μεγάλη διαφορά.
H αγορά καλλυντικών δεν δείχνει σημαντικά σημάδια κόπωσης, παρά τη μικρή υποχώρηση που εμφάνισε το 2020 λόγω της πανδημίας. Ήταν η εποχή που και οι Έλληνες καταναλωτές γνώρισαν την τάση για ομορφιά και αυτοφροντίδα και συνέβαλαν ώστε η παγκόσμια αγορά καλλυντικών να παρουσιάσει μια σχεδόν αδιάκοπη ανάπτυξη από το 2004. Οι δε προβλέψεις της Statista κάνουν λόγο για έσοδα ύψους σχεδόν 129 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2028.
Το αργανέλαιο της Moroccanoil
Στο ευρύ κοινό συστήθηκε τα τελευταία χρόνια με τη χορηγία της στις διοργανώσεις της Eurovision, με το χαρακτηριστικό τιρκουάζ χρώμα της. Οι πιο μυημένοι γνωρίζουν την γκάμα των προϊόντων της για την ευεργετική επίδραση του βασικού συστατικού, argan oil. Ο λόγος για τη Moroccanoil η οποία εμφανίζεται στα top searches της συγκεκριμένης κατηγορίας για το διάστημα Απρίλιος-Ιούνιος 2024.
Η ισραηλινή εταιρεία καλλυντικών με έδρα τη Νέα Υόρκη, ιδρύθηκε το 2008 στο Μόντρεαλ από τη Χιλιανο-Καναδή Carmen Tal και τον Ισραηλινό τότε σύζυγό της Ofer Tal. Ξεκίνησε να ειδικεύεται σε προϊόντα περιποίησης μαλλιών που περιέχουν έλαιο αργκάν και αργότερα επεκτάθηκε στην ομορφιά και σε προϊόντα περιποίησης σώματος.
Η αρχική επιχείρηση στη βάση της Moroccanoil ξεκίνησε από τους Ισραηλινούς αδελφούς Mike και Erik Sabag το 2003, όταν ο Mike, κομμωτής, πειραματίστηκε με τις ιδιότητες του αργανέλαιου, το οποίο τους έφερε η μητέρα τους μετά από ένα ταξίδι στην πατρίδα της, το Μαρόκο. Οι δύο τους άρχισαν να πωλούν το προϊόν σε κομμωτήρια στην περιοχή του Τελ Αβίβ. Από ένα γύρισμα της τύχης, το ζεύγος Tal απέκτησε τα δικαιώματα για την αμερικανική αγορά και προχώρησε στην εξαγορά και μεταφορά της επιχείρησης.
Σήμερα η Moroccanoil είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 85 χώρες παγκοσμίως, παρουσιάζοντας σημαντικές ευκαιρίες διεθνών πωλήσεων για διείσδυση στην αγορά και ανάπτυξη. Τον Σεπτέμβριο του 2024, τα ετήσια έσοδα της Moroccanoil έφτασαν τα 750 εκατ. δολάρια.
Το μέγεθος της αγοράς αργανέλαιου εκτιμήθηκε σε 70,3 εκατομμύρια δολάρια το 2018 και αναμένεται να αυξηθεί με CAGR 20,7% μέχρι και το 2025. Η εν λόγω αγορά αναμένεται να οδηγηθεί από τις αυξανόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για φυσικά συστατικά στη θεραπεία των μαλλιών και στα προϊόντα περιποίησης του δέρματος, όπως επισημαίνει και η Grand View Research.
Το εμβληματικό άρωμα της Hermès
To διαχρονικό άρωμα του οίκου Hermès Poivre Samarcande φαίνεται πως βρίσκεται επίσης στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων στο ίντερνετ. Στην αγορά από το 2006, ξεχωρίζει για το πράσινο πιπέρι, το πιπέρι τσίλι, τους τόνους βελανιδιάς, ως unisex άρωμα και διάφορες εκδοχές και μεγέθη.
«Το όνομα Samarcande είναι ένας φόρος τιμής στην πόλη από την οποία περνούσαν κάποτε τα καραβάνια μπαχαρικών στο δρόμο τους από την Ανατολή προς τη Δύση», συνήθιζε να λέει ο αρωματοποιός του οίκου μέχρι και το 2016, Jean-Claude Ellena, που δημιούργησε το συγκεκριμένο άρωμα.
Σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις του οίκου, ο τομέας των αρωμάτων και της ομορφιάς σημείωσε αύξηση 4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023. Οφείλεται στο λανσάρισμα του eau de toilette Un Jardin à Cythère, τον εμπλουτισμό της σειράς H24 Men’s με το Herbes Vives και τη συλλογή Hermessence -όπου και ανήκει εξάλλου το Poivre Samarcande-, η οποία γιορτάζει φέτος τα 20 χρόνια λειτουργίας της, με την παρουσίαση του νέου eau de parfum Oud Alezan.
Ομορφιά με τα lip oil της Christian Dior
Την ανθεκτικότητά τoυς αποδεικνύουν τα προϊόντα ομορφιάς της Christian Dior μετά την πανδημία, την ενεργειακή κρίση, τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τις πληθωριστικές πιέσεις στο καταναλωτικό εισόδημα, επιβεβαιώνοντας την πρωτοκαθεδρία της στην κατηγορία της επιλεκτικής διανομής με κερδοφόρα αποτελέσματα.
Δεν είναι τυχαίο πως ο γαλλικός πολυεθνικός οίκος πολυτελούς μόδας κατέγραψε έσοδα ύψους 41,7 δισεκατομμυρίων ευρώ (περίπου 45,21 δισεκατομμυρίων δολαρίων) κατά το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2024 (H1 FY24), επιτυγχάνοντας οργανική ανάπτυξη 2% κατά την περίοδο αυτή.
Ανάμεσα στα best seller συγκαταλλέγονται τα Couture Color Lipstick σε 79 αποχρώσεις και υφές, όπως και το Anti-Aging Serum, τα lip oil με μεγάλη ανταπόκριση και στις νεότερες ηλικίας της Gen Z και των μεγαλύτερων Gen Alphaers, τα makeup palettes και τα blush, όπως και τα face & body foundation.
Πηγή: ot.gr