businewss.gr

Στις 24 Απριλίου του 2005, ένα σύντομο βίντεο μόλις 19 δευτερολέπτων σηματοδότησε την αρχή μιας νέας ψηφιακής εποχής. Ο Τζαουέντ Καρίμ, συνιδρυτής μιας τότε άγνωστης πλατφόρμας με το όνομα YouTube, δημοσίευσε το «Me at the Zoo», χωρίς να φαντάζεται ότι μόλις είχε ανοίξει τον δρόμο για την επανάσταση στο διαδικτυακό περιεχόμενο. Είκοσι χρόνια μετά, το YouTube έχει μεταμορφώσει τον τρόπο που βλέπουμε, μοιραζόμαστε και δημιουργούμε βίντεο.

Μια ήσυχη σκηνή στον ζωολογικό κήπο του Σαν Ντιέγκο ήταν η πρώτη εικόνα που προβλήθηκε στην ιστορία του YouTube — με πρωταγωνιστή τον Τζαουέντ Καρίμ, έναν από τους τρεις δημιουργούς της πλατφόρμας, μαζί με τους Στιβ Τσεν και Τσαντ Χάρλεϊ. Η Google αγόρασε το project το 2006, βλέποντας το μέλλον του ψηφιακού περιεχομένου. Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, το YouTube έχει εξελιχθεί σε μια πλατφόρμα που αντικατοπτρίζει την εποχή μας: άμεση, παγκόσμια, ασταμάτητα εξελισσόμενη.

Σύμφωνα με το Similarweb, το YouTube είναι ο δεύτερος πιο επισκέψιμος ιστότοπος παγκοσμίως, πίσω από τη Google. Η εμβληματική πλατφόρμα, φιλοξενεί πλέον πάνω από 20 τρισεκατομμύρια βίντεο, καλύπτοντας κάθε είδους περιεχόμενο — από μουσική και blogs, μέχρι Shorts και podcasts. «Αυτός είναι ο νικητής του streaming», ανέφερε χαρακτηριστικά στο CNBC ο Μάικλ Νέιθανσον, ιδρυτικός συνεργάτης του MoffettNathanson.

Δείτε επίσης: Saber Rider and the Star Sheriffs: Το Έπος της Διαστημικής Άγριας Δύσης

Ο Μπραντ Έρικσον από την RBC Capital Markets, ένας έμπειρος αναλυτής διαδικτυακών υπηρεσιών, ανέφερε ότι αν το YouTube παρέμενε ως ανεξάρτητη εταιρεία, η αποτίμησή του θα κυμαινόταν από 475 έως 550 δισ. δολάρια. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η συνεργασία με την Google έχει προσφέρει τεράστια οφέλη, καθώς οι δύο εταιρείες αλληλοστηρίζονται, αυξάνοντας κατακόρυφα την αξία των διαφημίσεων και τα συνολικά έσοδα.

Μαζί με το Google Cloud, το YouTube είναι μια από τις πιο σημαντικές «μηχανές» ανάπτυξης για την Alphabet, φέρνοντας πάνω από το 30% των συνολικών εσόδων. Και δεν είναι μόνο αυτό – είναι οι πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες μονάδες στην εταιρεία. Όσον αφορά το YouTube Premium και το YouTube Music, έχουν περίπου 107 εκατ. πληρωμένες συνδρομές, με την πρόβλεψη να φτάσουν τα 145 εκατ. μέχρι το 2027.

Το YouTube TV, με τις εκτιμήσεις να το φτάνουν τα 11,5 εκατομμύρια συνδρομητές μέχρι το 2027, θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση της πλατφόρμας στην παγκόσμια αγορά. Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε μια στιγμή που το Google Search βλέπει πιέσεις, κυρίως λόγω της αύξησης των AI chatbot, όπως το ChatGPT της OpenAI. Οι νέες αυτές πλατφόρμες επιτρέπουν στους χρήστες να βρίσκουν απαντήσεις αμέσως, παρακάμπτοντας τη διαδικασία των κλασικών αναζητήσεων.