businewss.gr

Πολύ καλό για να είναι αληθινό! Με αυτές τις λέξεις η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Qantas, περιέγραψε το λάθος το οποίο έκανε, με αποτέλεσμα να δίνεται η ευκαιρία σε επιβάτες της να κερδίζουν έκπτωση 85% για εισιτήρια πρώτης θέσης.

Ειδικότερα πριν από λίγες ημέρες, στα τέλη Αυγούστου, λόγω ενός λάθους κωδικοποίησης, έτρεξε για σύντομο χρονικό διάστημα μια προωθητική ενέργεια, που περιλάμβανε αεροπορικά εισιτήρια πρώτης θέσης μετ’ επιστροφής από την Αυστραλία προς τις ΗΠΑ που κανονικά κοστίζουν έως και 28.000 δολάρια Αυστραλίας (περίπου 19.000 δολάρια) με έκπτωση 85%.

Για το διάστημα που παρέμενε η διαφήμιση ενεργή, περίπου 300 τυχεροί μπόρεσαν να τα αγοράσουν από την ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρείας για μόλις 3.400 δολάρια το καθένα πριν διορθωθεί το λάθος.

«Δυστυχώς, πρόκειται για μια περίπτωση όπου ο ναύλος ήταν στην πραγματικότητα πολύ καλός για να είναι αληθινός», ανέφερε η Qantas σε ανακοίνωσή της.

Σε μια κίνηση «καλής θέλησης» η εταιρεία δεν ακύρωσε τα εισιτήρια και δήλωσε ότι θα κάνει rebooking κλείνοντας στους πελάτες θέση business class χωρίς επιπλέον κόστος. Εναλλακτικά, οι επιβάτες που δεν είναι ικανοποιημένοι από την business class μπορούν να λάβουν πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Σημειώνεται ότι η πτήση business class στην Qantas μεταξύ Αυστραλίας και Ηνωμένων Πολιτειών κοστίζει περίπου 11.000 δολάρια.

Η χειρονομία καλής θέλησης της Qantas ακολουθεί μια παρόμοια γκάφα που αντιμετωπίστηκε διαφορετικά από την αεροπορική εταιρεία πέρυσι. Τον περασμένο Αύγουστο, οι αυστραλιανές ρυθμιστικές αρχές κατηγόρησαν την Qantas ότι πούλησε εισιτήρια για περισσότερες από 8.000 πτήσεις που η εταιρεία είχε ήδη ακυρώσει, επηρεάζοντας περισσότερους από 86.000 επιβάτες.

Η Qantas συμφώνησε τον Μάιο να καταβάλει σχεδόν 80 εκατ. δολάρια για να διευθετήσει την αγωγή, με περισσότερα από 13 εκατ. δολάρια από το ποσό αυτό να επιδικάζονται στους πελάτες που επλήγησαν.

«Απογοητεύσαμε τους πελάτες μας»
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Qantas, Vanessa Hudson είχε δηλώσει τον Ιούνιο ότι η εταιρεία είχε απογοητεύσει τους πελάτες της καθώς και το προσωπικό της. Οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν τακτικά λάθη, πουλώντας premium εισιτήρια σε εξόφθαλμα λανθασμένη τιμή.

Το 2019, η Cathay Pacific προσέφερε θέσεις πρώτης και επιχειρηματικής θέσης από το Βιετνάμ προς πόλεις της Βόρειας Αμερικής σε τιμή μόλις 675 δολάρια μετ’ επιστροφής.

Ο αερομεταφορέας του Χονγκ Κονγκ τήρησε τη συμφωνία, γράφοντας στο Twitter #promisemadepromisekept και #lessonlearnt στον λογαριασμό του στην πλατφόρμα X.

Ωστόσο τα πράγματα δεν γίνονται πάντα έτσι. Το 2010, η American Airlines αρνήθηκε να εκδώσει εισιτήρια πρώτης θέσης μετ’ επιστροφής από τις ΗΠΑ προς την Αυστραλία, αξίας έως και 20.000 δολαρίων, τα οποία πούλησε στην τιμή της οικονομικής θέσης των 1.100 δολαρίων. Αντ’ αυτού, πρρόσφερε κουπόνια αξίας 200 δολαρίων ως αποζημίωση.

Ένα χρόνο νωρίτερα, η British Airways δεν προχώρησε σε έκδοση των εκ παραδρομής πωληθέντων αεροπορικών εισιτηρίων αξίας 40 δολαρίων από τη Βόρεια Αμερική προς την Ινδία, προσφέροντας αντ’ αυτού κουπόνια αξίας 300 δολαρίων.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

Πηγή: moneyreview.gr