Η Spotify ανακοίνωσε την Τρίτη ότι οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες και οι συνδρομητές του δ’ τριμήνου ξεπέρασαν τις προσδοκίες, καθώς αυξήθηκαν σε όλες τις περιοχές, και πως οι τάσεις των εσόδων και των κερδών φαίνονται ευνοϊκές για το 2024.
Η εταιρεία streaming μουσικής έχει επιχειρήσει να δραστηριοποιηθεί σε podcasts και audio books, καθώς επιδιώκει να αυξήσει τη βάση χρηστών της σε 1 δισ. μέχρι το 2030. Έχει επίσης αυξήσει τις τιμές για τους συνδρομητές της και έχει απολύσει χιλιάδες υπαλλήλους για να ενισχύσει τα κέρδη και να αυξήσει την αποδοτικότητα.
Ο αριθμός των ενεργών χρηστών σε μηνιαία βάση αυξήθηκε κατά 23% στα 602 εκατομμύρια το δ’ τρίμηνο, ξεπερνώντας τις προβλέψεις της Spotify και των αναλυτών για 601,33 εκατ.
Οι Premium συνδρομητές, που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας, αυξήθηκαν κατά 15% στα 236 εκατ., ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις για 235,1 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία IBES της LSEG.
Η εταιρεία αναμένει ότι το τρέχον τρίμηνο οι premium συνδρομητές θα φτάσουν τα 239 εκατομμύρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις για 238,3 εκατομμύρια.
Ωστόσο, η πρόβλεψη για το α’ τρίμηνο του 2024 ήταν χαμηλότερη από τις προσδοκίες της Wall Street για τους συνολικούς χρήστες και τα έσοδα.
Η εκτίμηση της Spotify για τους μηνιαίους χρήστες του α’ τριμήνου, στα 618 εκατ., υπολείπεται των εκτιμήσεων που έκαναν λόγο για 618,8 εκατομμύρια. Η εταιρεία αναμένει ότι τα έσοδα θα φτάσουν τα 3,6 δισ. ευρώ, χάνοντας τις προσδοκίες για 3,64 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία εμφάνισε λειτουργικές ζημίες στο δ’ τρίμηνο ύψους 75 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 231 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο.
Μετά την ανακοίνωση του τελευταίου γύρου απολύσεων τον Δεκέμβριο, η Spotify είχε προβλέψει λειτουργικές ζημίες για το δ’ τρίμηνο μεταξύ 93 και 108 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 16% στα 3,67 δισ. ευρώ, αλλά δεν έπιασαν τις εκτιμήσεις για 3,72 δισ. ευρώ, καθώς δέχθηκαν πλήγμα από τις συναλλαγματικές ζημιές.
Τα έσοδα από διαφημίσεις αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Πηγή: capital.gr