businewss.gr

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, η αγορά καταγράφει συνολικό τζίρο 12,1 δισ. ευρώ έναντι 11,8 δισ. ευρώ το 2023, με ενισχυμένο, το 2024, κατά 2,6% τον τζίρο των σούπερ μάρκετ. Η αγορά παρουσιάζει επίσης όγκους πωλήσεων αυξημένους κατά 2,8% καθώς και αύξηση τζίρου στα FMCGs 2,6%.

Σημειώνεται ότι όλες οι κατηγορίες αύξησαν τους όγκους τους (2,8% τα τρόφιμα, 3,1% τα είδη προσωπικής φροντίδας και 1,5% τα οικιακά καθαριστικά), η κατηγορία μάλιστα των τροφίμων παρουσίασε αύξηση στην αξία πωλήσεων κατά 3,6%, ενώ οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες, οικιακά καθαριστικά και είδη προσωπικής φροντίδας, κατέγραψαν ελαφρά μείωση κατά 0,9%.

Η ιδιωτική ετικέτα παρουσίασε μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τα επώνυμα είδη, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης τζίρου στο 4,4% έναντι 2% των επωνύμων προϊόντων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana το μερίδιο των pl στα τρόφιμα έφτασε πέρυσι στο 27,4% από 26,7% το 2023 και 26,3% το 2022.

Ως προς τις προσφορές, η έντασή τους διατηρήθηκε και ενισχύθηκε κατά 0,4 της μονάδας, με το ποσοστό των υπό προώθηση κωδικών να διαμορφώνεται στο 25,7%.

Οι πωλήσεις στα μικρά σημεία πώλησης με επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 5,5%, που σημαίνει ότι τα προτιμούν οι καταναλωτές. Οι πωλήσεις των υπερμάρκετ ενισχύθηκαν κατά 3,1%, κατά 2,6% ο τζίρος των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ., ενώ 1,5% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ.

Ως προς τις γεωγραφικές περιοχές, η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων σημειώθηκε στην Κρήτη (αύξηση 5,2%), Βόρεια Ελλάδα (+3,9%), Πελοπόννησος (+3,1%), Θεσσαλονίκη (+2,7%) και έπονται Κεντρική Ελλάδα με αύξηση πωλήσεων 1,7% και η Αττική.