
Η Συρία υπέγραψε συμφωνία με τον γαλλικό όμιλο ναυτιλίας και logistics CMA CGM, που περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου προβλήτα στο λιμάνι της Λατάκειας και επένδυση 230 εκατ. ευρώ (260 εκατ. δολάρια) κατά τη διάρκεια της συνεργασίας.
Σημειώνεται ότι η CMA CGM ξεκίνησε τη διαχείριση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της Λατάκειας, το οποίο είναι η κύρια θαλάσσια πύλη της Συρίας, το 2009, επί των ημερών του Σύρου ηγέτη Μπασάρ αλ Άσαντ με συμβόλαιο που ανανεώθηκε τον Οκτώβριο του 2024, επίσης υπό τον Άσαντ, για 30 ακόμη χρόνια. Μετά την ανατροπή του τον Δεκέμβριο, οι νέες αρχές άρχισαν συνομιλίες για μια τροποποιημένη συμφωνία, η οποία και υπογράφηκε την Πέμπτη από αξιωματούχους της εταιρείας και της λιμενικής αρχής της Συρίας.
Δείτε επίσης: Εφαρμογή λύσεων ΤΝ στην πλατφόρμα έξυπνου ελέγχου KPMG Clara
Ο Joe Dakkak, γενικός διευθυντής της CMA CGM LEVANT, δήλωσε: “Η CMA CGM υπέγραψε σήμερα την παραχώρηση του λιμανιού της Λατάκειας για σύμβαση διάρκειας 30 ετών. Δεσμευόμαστε να εκσυγχρονίσουμε και να επεκτείνουμε τον τερματικό σταθμό για να καλύψουμε την αυξανόμενη ζήτηση και να ενισχύσουμε τις αλυσίδες εφοδιασμού στην περιοχή.” Στον τοπικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα Syria TV υπογράμμισε ότι η συμφωνία περιλαμβάνει επένδυση 230 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και την κατασκευή ενός νέου, βαθύτερου προβλήτα μήκους 1,5 χιλιόμετρο (0,9 μίλια) και βάθους 17 μέτρα, με προηγμένες υποδομές, στη Λατάκεια, προκειμένου να αυξηθεί η δραστηριότητα στο λιμάνι. Ειδικότερα η CMA CGM θα επενδύσει 30 εκατομμύρια ευρώ τον πρώτο χρόνο και τα υπόλοιπα τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Η CMA CGM ελέγχεται από τον γαλλο-λιβανέζο δισεκατομμυριούχο Rodolphe Saade και άλλα μέλη της οικογένειάς του, με ρίζες στη Συρία, ενώ όσον αφορά τη συμφωνία από συριακή πηγή διέρρευσε ότι οι αρχές ήλπιζαν να διαπραγματευτούν μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων από την προηγούμενη σύμβαση, καθώς και μικρότερο χρονικό διάστημα για τη μίσθωση του τερματικού σταθμού.