businewss.gr

Οι κορυφαίες μάρκες πολυτελείας σημειώνουν μια σχετική πτώση, αφού η αγορά παρουσιάζει σημάδια κόπωσης. Ο κλάδος παρά την κατά μέσο όρο 3% μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου 2025, σύμφωνα με στοιχεία της UBS αύξηση δείχνει να προσαρμόζεται σε μια μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ύφεση. Παρά το ότι από τη Louis Vuitton έως τη Chanel οι μάρκες πολυτελείας αύξησαν σημαντικά τις τιμές μεταξύ 2019 και 2023, οι πλούσιοι πελάτες αντιδρούν και πολλά είδη πολυτελείας έχουν γίνει απλησίαστα για ορισμένους. Οι αυξήσεις προαναγγέλλουν μια πιθανή επιστροφή σε ομαλότερα προ της πανδημίας επίπεδα πληθωρισμού των τιμών μεταξύ 1% και 2%.

Η Claudia D’Arpizio, παγκόσμια επικεφαλής του τομέα μόδας και πολυτέλειας της Bain, επισημαίνει ότι η επιβράδυνση των αυξήσεων των τιμών σηματοδοτεί μια «σαφή στρατηγική στροφή… Οι μάρκες πολυτελείας ανταποκρίνονται στην εντεινόμενη κόπωση των καταναλωτών από τις τιμές, στους επίμονους μακροοικονομικούς αντίξοους παράγοντες και στην αισθητή εξασθένηση του ενθουσιασμού των καταναλωτών… Μια πιο μετρημένη προσέγγιση στην τιμολόγηση αντικατοπτρίζει μια προσπάθεια υπεράσπισης του όγκου, δημιουργώντας παράλληλα ανθεκτικότητα απέναντι σε διαφαινόμενους κινδύνους, όπως οι πιθανοί δασμολογικοί κλυδωνισμοί».

Σημειώνεται ακόμη ότι η απειλή των αμερικανικών δασμών και οι διάφορες συγκρούσεις συμφερόντων παρεμποδίζουν την ταχεία ανάκαμψη της βιομηχανίας πολυτελείας.

Η LVMH, ο κολοσσός του κλάδου, αναμένεται να ανακοινώσει νέα μείωση των τριμηνιαίων πωλήσεων. Σύμφωνα με κορυφαία στελέχη των πολυτελών επιχειρήσεων πολλοί πελάτες προτιμούν μικρότερες, πιο «μοντέρνες» ετικέτες, αντί για μεγάλα ονόματα πολυτελείας.

Σύμφωνα με την McKinsey οι αυξήσεις των τιμών οδήγησαν το 80% της αύξησης των πωλήσεων του κλάδου μεταξύ 2019 και 2023, ενώ οι υψηλότεροι όγκοι συνεισέφεραν μόνο το 20%.

Δείτε επίσης: Επένδυση $110 εκατ. από Snowflake & Nvidia στην καινοτόμα startup Reka AI

Ορισμένες από τις πιο ακραίες αυξήσεις αφορούν τις τσάντες Speedy της Louis Vuitton, οι οποίες ξεκινούν από 1.650 ευρώ. Μια μεγάλη τσάντα Chanel με πτερύγιο πωλείται στα 11.100 ευρώ, δηλ. 80% ακριβότερη. Ορισμένες από τις αυξήσεις προκάλεσαν αντιδράσεις από τους πελάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Επειδή οι πελάτες της κορυφαίας κατηγορίας μπορούν να το αντέξουν οικονομικά, δεν σημαίνει ότι δεν παρατηρούν τις υψηλότερες τιμές..Κανείς δεν θέλει να αισθάνεται ότι τον εκμεταλλεύονται».

Ο αναλυτής της Citi, Thomas Chauvet, αναφέρεται σε πολυετείς «ευκαιρίες αναπλήρωσης» για τα εμπορικά σήματα που δεν είχαν αυξήσει τις τιμές τόσο επιθετικά την εποχή της άνθησης, όπως η Hermès και οι μάρκες κοσμημάτων Cartier, Buccellati και Van Cleef & Arpels της Richemont. Θα αποδεικνυόταν πλεονέκτημα εάν οι ΗΠΑ τελικά επιβάλλουν σημαντικούς δασμούς στις εισαγωγές από την ΕΕ και την Ελβετία.

Η Hermès αύξησε τις τιμές τον Μάιο, δηλώνοντας ότι έτσι θα αντισταθμίσει το κόστος των πρόσθετων δασμών των ΗΠΑ. Ο Chauvet σημείωσε ότι άλλες εταιρείες πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένων των Gucci και Bvlgari κινούνται ανάλογα.

Η LVMH αναμένεται να ανακοινώσει μείωση 3% στις οργανικές πωλήσεις του ομίλου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις συναίνεσης της Visible Alpha. Οι πωλήσεις του κυρίαρχου τμήματος μόδας και δερμάτινων ειδών αναμένεται να έχουν μειωθεί κατά 6%, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις επηρεάζουν τη ζήτηση.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις του κομβικού εμπορικού σήματος της Kering θα έχουν υποχωρήσει κατά 25%, με την οργανική της ανάπτυξη να μειώνεται κατά 13%, λόγω των συνεχιζόμενων αγώνων της Gucci. Παρά το αρνητικό κλίμα ορισμένοι όμιλοι πολυτελείας παρουσιάζουν άνοδο όπως η Richemont που ανακοίνωσε το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο διψήφιας οργανικής αύξησης των πωλήσεων, χάρη στις μάρκες κοσμημάτων της.

Οι πωλήσεις επίσης της Hermès αναμένεται να έχουν αυξηθεί κατά 10% το τρίμηνο. Η μάρκα στηρίζει τη ζήτηση ελέγχοντας αυστηρά την προσφορά των προϊόντων της απευθυνόμενη επιπλέον σε πλουσιότερους πελάτες.

Οι αναλυτές της HSBC σημειώνουν ότι το δεύτερο τρίμηνο θα είναι πιθανότατα το κατώτατο σημείο του κύκλου για την LVMH, προβλέποντας περιορισμένες προοπτικές για το 2025, μεταθέτοντας τις προσδοκίες για ανάκαμψη του κλάδου στο δεύτερο εξάμηνο του 2026.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Unibios & Osmosun ενώνουν δυνάμεις μέσω επενδυτικής συμφωνίας