businewss.gr

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Η Temu, κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, βρέθηκε αντιμέτωπη με καταγγελία από την πανευρωπαϊκή οργάνωση καταναλωτών BEUC, για πιθανή παραβίαση των κανόνων διαδικτυακού περιεχομένου. Η εταιρεία ανήκει στον όμιλο PDD. Σύμφωνα με τον νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί ψηφιακών υπηρεσιών, οι διαδικτυακές αγορές και οι μεσάζοντες έχουν υποχρέωση να ενεργούν ενάντια στο παράνομο και επιζήμιο περιεχόμενο, καθώς και τα απομιμήσεις προϊόντων που παρουσιάζονται στις πλατφόρμες τους.

Η πανευρωπαϊκή οργάνωση καταναλωτών BEUC ανακοίνωσε την υποβολή καταγγελίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ 17 από τα μέλη της σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ολλανδία έχουν επίσης καταθέσει παράπονα στις αρμόδιες εθνικές αρχές τους.

Σύμφωνα με τη BEUC, η Temu, με 75 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες στην ΕΕ από τον Μάρτιο, συχνά παραλείπει να παρέχει στους καταναλωτές σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τους πωλητές στην πλατφόρμα της και το κατά πόσον τα προϊόντα τους συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της ΕΕ για την ασφάλεια των προϊόντων.

Στην καταγγελία αναφέρεται ότι η Temu εφαρμόζει πρακτικές όπως τα «σκοτεινά» μοτίβα, προκειμένου να επηρεάσει την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, προωθώντας την υπερβολική κατανάλωση. Επιπλέον, διαπιστώθηκε έλλειψη επαρκών πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο προώθησης προϊόντων στους καταναλωτές.

Σε δήλωση της η Monique Goyens, γενική διευθύντρια της BEUC, υπογραμμίζει: “Τα προϊόντα που πωλούνται στις αγορές, είτε online είτε offline, είτε είναι ευρωπαϊκά, αμερικανικά ή κινεζικά, πρέπει να είναι ασφαλή και να συμμορφώνονται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία εάν πωλούν σε Ευρωπαίους καταναλωτές”.

Η Temu, που ξεκίνησε τη λειτουργία της στην αγορά της ΕΕ πριν από μόλις ένα έτος, δηλώνει ότι προσαρμόζει ενεργά τις υπηρεσίες της σύμφωνα με τις τοπικές πρακτικές και προτιμήσεις. Επιπλέον, αναλαμβάνει την πλήρη συμμόρφωση με τους νόμους και τους κανονισμούς και τους κανονισμούς των αγορών όπου δραστηριοποιείται.

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση η οποία αναγράφει: “Όσον αφορά την καταγγελία της BEUC, την λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη και θα τη μελετήσουμε διεξοδικά. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε το διάλογο με τους αρμόδιους φορείς για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες της Temu προς τους καταναλωτές”.