Η Στέλλα και η Τόνια Μαλαξιανάκη μιλούν για τις προκλήσεις στην αγορά του εξοπλισμού οικιακών και επαγγελματικών χώρων με έπιπλα και κατασκευές υψηλής ποιότητας και αισθητικής.
Πριν από 24 χρόνια η Στέλλα και η Τόνια Μαλαξιανάκη ανέλαβαν µια µεγάλη πρόκληση για τις ζωές τους, τόσο σε επαγγελµατικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Έχοντας τελειώσει µόλις τις σπουδές τους, βρέθηκαν στο «τιµόνι» της Design Pergola, µιας οικογενειακής επιχείρησης εξοπλισµού οικιακών και επαγγελµατικών χώρων µε έπιπλα εξωτερικού χώρου και συστήµατα σκίασης. Μιλώντας στο Fortune Greece, οι επικεφαλής της εταιρείας µιλούν για τις στιγµές που χάραξαν την πορεία τους, την προσέγγισή τους στις συνεργασίες και το πώς η Design Pergola εξασφαλίζει αυτό που οι ίδιες χαρακτηρίζουν µια µοναδική αίσθηση γαλήνης – ένα peace of mind για τους πελάτες τους. Ακόµα, στέκονται στη σηµασία που δίνουν στην ποιότητα των υλικών, υπογραµµίζοντας πως, παρότι η σειρά Design Pergola είναι premium, ξεχωρίζει, γιατί παραµένει προσιτή σε τιµή.
Ποια ήταν τα σημεία-σταθμός στη διαδρομή σας, έπειτα από την ανάληψη της ηγεσίας της οικογενειακής επιχείρησης;
Τόνια: Η Design Pergola ιδρύθηκε το 2000. Σήµερα µετράµε 24 χρόνια επιτυχηµένης πορείας. Η αλήθεια είναι πως µόλις έχοντας επιστρέψει από το µεταπτυχιακό µας στο Λονδίνο (η Στέλλα από το Πανεπιστήµιο Reading και εγώ από το London School of Economics) κληθήκαµε να αναλάβουµε τις υποχρεώσεις µιας οικογενειακής επιχειρήσης η οποία προσπαθούσε να συνέλθει από µια πρόσφατη πτώχευση. Στην ηλικία των 23 και 24 ετών, τότε, αναλάβαµε έναν πολύ δύσκολο ρόλο. Ήµασταν οι φροντιστές του µικρού µας αδελφού, το στήριγµα των γονιών µας και νέες επιχειρηµατίες που προσπαθούσαν να κάνουν τα πρώτα τους βήµατα και να βρουν το όραµά τους.
Στην αρχή δυσκολευτήκαµε να πείσουµε τον κόσµο να καταλάβει πως ήµασταν απόλυτα αποφασισµένες να κάνουµε την Design Pergola πρωτοπόρο στον χώρο της. Υπήρχε κόσµος που µας ρωτούσε «αν υπάρχει στην εταιρεία κάποιος άντρας», αν «θα µπορούσαµε να φωνάξουµε το αφεντικό µας» και άλλα πολλά σχόλια, συχνά ιδιαίτερα προσβλητικά. Παρ’ όλα αυτά µείναµε πιστές στο όραµά µας, που ήταν και παραµένει το να προσφέρουµε στους ανθρώπους που µας εµπιστεύονται µια µοναδική αίσθηση γαλήνης (peace of mind) σε έναν χώρο εκλεπτυσµένο και φινετσάτο.
Όσον αφορά τα σηµεία-σταθµό, αυτά ήταν πολλά. Σηµαντική ήταν η αγορά του ακινήτου επί της λεωφόρου Κηφισίας όπου στεγάζεται σήµερα η επιχείρηση. Η εταιρεία είχε µόλις συσταθεί και φυσικά, λόγω της παλαιότερης πτώχευσης του πατέρα µας, η δανειοληπτική ικανότητά της ήταν αρνητική. Οι τράπεζες δεν ήθελαν να δανείσουν δύο µικρά κορίτσια, ούτε µία εταιρεία η οποία δεν είχε προλάβει να κλείσει ούτε έναν ισολογισµό.
Μετά από παρουσίαση της στρατηγικής µας και εξονυχιστικές ερωτήσεις και ελέγχους, καταφέραµε να πάρουµε δάνειο µε το οποίο αγοράσαµε το ακίνητο που στεγάζεται σήµερα η εταιρεία. Άλλη σηµαντική κατάκτηση είναι η συνεργασία µε τα µεγαλύτερα ευρωπαϊκά εργοστάσια επίπλων εξωτερικού χώρου, όπως η Tribu, η Gloster, η Royal Botania και πολλά ακόµα. Μετά από 24 χρόνια οι συνεργασίες αυτές είναι ακόµα σταθερές και έχουν προστεθεί και πολλές άλλες. Σιγά σιγά η εξειδίκευσή µας στον εξωτερικό χώρο έφερε και τις πρώτες συνεργασίες µε ξενοδοχειακές αλυσίδες. Σήµερα έχουµε ένα πλούσιο πελατολόγιο, που διευρύνεται συνεχώς µε ιδιώτες, αρχιτεκτονικά γραφεία και ξενοδόχους, που έχουν κύριο µέληµά τους να επενδύουν στην ποιότητα και να αγοράζουν προϊόντα που έχουν διάρκεια στον χρόνο.
Τι ξεχωρίζει την Design Pergola από τον ανταγωνισμό;
Στέλλα: Αυτό που µας ξεχωρίζει από τον ανταγωνισµό είναι κυρίως η εξειδίκευσή µας στον εξοπλισµό εξωτερικών χώρων. Είναι αλήθεια ότι ελάχιστες εταιρείες διεθνώς ασχολούνται σε τέτοιο βάθος µε τον εξωτερικό χώρο. Από την ίδρυση της εταιρείας, είχαµε ως όραµα να προσφέρουµε στους πελάτες µας µια αίσθηση απόλυτης ηρεµίας σε έναν χώρο κοµψό και λειτουργικό. Θέλουµε οι πελάτες µας να αισθάνονται σιγουριά όταν µας εµπιστεύονται, γνωρίζοντας ότι ο χώρος τους θα γίνει όπως τον ονειρεύονται.
Οι πέργκολες που προσφέρετε προς το κοινό σας έχουν τη δική τους ιδιαίτερη αισθητική. Πώς προσεγγίζετε αρχιτεκτονικά αυτή την γκάμα προϊόντων που διαθέτετε προς τους πελάτες σας;
Τόνια: Κάθε πέργκολα που σχεδιάζουµε έχει τη δική της µοναδική αισθητική, η οποία αντικατοπτρίζει το όραµά µας για εκλεπτυσµένους εξωτερικούς χώρους. Δίνουµε ιδιαίτερη έµφαση στην ποιότητα των υλικών που χρησιµοποιούµε. Η συνεργασία µας µε κορυφαία ευρωπαϊκά εργοστάσια εξασφαλίζει ότι οι πελάτες µας λαµβάνουν µόνο τα καλύτερα. Το τελικό αποτέλεσµα χαρακτηρίζεται από καθαρές και λιτές γραµµές χωρίς φλυαρία. Σχεδιαστικά, δηµιουργούµε προϊόντα που ενσωµατώνονται αρµονικά στον περιβάλλοντα χώρο. Γι’ αυτό, άλλωστε, το προσωπικό μας είναι αρχιτέκτονες και όχι πωλητές. Παράλληλα, λαµβάνουµε υπόψη τις ατοµικές ανάγκες και προτιµήσεις των πελατών µας.
«Όραμά μας ειναι να προσφέρουμε στους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται μια μοναδική αίσθηση γαλήνης – ένα peace of mind».
Κατά πόσο μπορεί να ξεχωρίζει μια ελληνική εταιρεία του χώρου σας, σε ένα τόσο διευρυμένο και ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου η σημασία μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής παρουσίας πρέπει να διατηρείται σε υψηλό επίπεδο;
Στέλλα: Για µια ελληνική εταιρεία, το να δίνει έµφαση σε premium προϊόντα αποτελεί πρόκληση αλλά και στρατηγική επιλογή που µπορεί να προσφέρει σηµαντικά πλεονεκτήµατα. Παράλληλα, η σειρά Design Pergola ξεχωρίζει διότι, παρόλο που είναι premium, παραµένει προσιτή σε τιµή. Κατασκευάζεται σε εργοστάσια που παράγουν για τους µεγαλύτερους διεθνείς οίκους, µια µεγάλη κατάκτηση για εµάς. Αυτή η επιτυχία είναι απόδειξη της µεγάλης εξειδίκευσής µας και της ισχυρής σχέσης που έχουµε µε αυτά τα εργοστάσια.
Τόνια: Το φυσικό µας κατάστηµα είναι το πρώτο µας παιδί και αποτελεί έναν πρόσφατα ανακαινισµένο χώρο, προσφέροντας έµπνευση σε κάθε επισκέπτη. Θεωρούµε ότι ο πελάτης µας πρέπει να εισέρχεται σε ένα περιβάλλον όπου µπορεί να οραµατιστεί και τον δικό του χώρο. Παράλληλα, όµως, η στρατηγική µας επικεντρώνεται έντονα στον ψηφιακό µετασχηµατισµό της επιχείρησης. Αυτό αποτελεί µία µεγάλη πρόκληση, καθώς το αντικείµενό µας είναι απαιτητικό και δεν µπορεί να απεικονιστεί τόσο εύκολα όσο ένα άλλο καταναλωτικό προϊόν καθηµερινής χρήσης. Εµείς είµαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την ψηφιακή µας εικόνα, η οποία αποτελεί πρότυπο για πολλές επιχειρήσεις. Διαθέτουµε µια καινοτόµα πλατφόρµα που λειτουργεί ως configurator για την επιλογή υφασµάτων και υλικών, απεικονίζοντας τη διαδικασία πώλησης, όπως συµβαίνει όταν κάποιος επισκέπτεται το κατάστηµά µας. Επιπλέον, έχουµε δηµιουργήσει µια πλατφόρµα για επαγγελµατίες, η οποία αποτελεί στην ουσία µία τεράστια βιβλιοθήκη από επιλογές που έχουµε κάνει η Στέλλα και εγώ από όλο τον κόσµο, και χρησιµοποιείται από αρχιτέκτονες σε όλη την Ευρώπη. Πρόκειται για ένα µοναδικό εργαλείο αναζήτησης επίπλων και ειδών εξωτερικών χώρων.
Με ποιους τρόπους ακολουθείτε την τάση της βιώσιμης ανάπτυξης και της προώθησης των αξιών που διέπουν την κυκλική οικονομία και τον σεβασμό στο περιβάλλον;
Στέλλα: Είναι αναµφισβήτητη τάση η δηµιουργία χώρων φιλοξενίας µε γνώµονα τη βιωσιµότητα. Η πρακτική των επιλογών που κρατούν µόνο για µία χρονιά είναι αδύνατο να συνεχιστεί. Σκεφτείτε πόσα σκουπίδια παράγονται όταν ο εξοπλισµός ενός ξενοδοχείου πρέπει να ανανεώνεται κάθε χρόνο. Τόσο οι ξενοδόχοι όσο και οι επαγγελµατίες που προδιαγράφουν έπιπλα και κατασκευές θα δώσουν έµφαση στην ποιότητα, καθώς οι εξωτερικές συνθήκες είναι πλέον αµείλικτες και δεν συγχωρούν λάθη.
Τόνια: Η εφαρµογή της βιωσιµότητας και των πρακτικών ESG στον κλάδο µας αποτελεί πρόκληση, αλλά είναι και απαραίτητη. Είµαστε αφοσιωµένοι στη διαδικασία µέτρησης του ανθρακικού µας αποτυπώµατος µε στόχο να το µειώσουµε σύντοµα. Επιπλέον, προωθούµε την κυκλική οικονοµία προσφέροντας ξανά χρησιµοποιηµένα έπιπλα των πελατών µας στην αγορά. Συχνά αναλαµβάνουµε τη συντήρηση των επίπλων των πελατών µας, µετατρέποντάς τα σε πρακτικά καινούργια, µειώνοντας τα απόβλητα και προσφέροντας στους πελάτες µας µια οικονοµική και βιώσιµη επιλογή.
Δείτε το ειδικό online αφιέρωμα για τα 10 χρόνια Most Admired Companies
Δείτε τους νικητές της φετινής έρευνας Most Admired Companies 2024
*Φωτογραφίες: Σύλβια Διαμαντοπούλου
**H νέα έκδοση του Fortune Greece κυκλοφορεί Παρασκευή 12 Ιουλίου στα περίπτερα.
Πηγή: fortunegreece.com