Η δημιουργία ενός ισχυρού ομίλου επιχειρήσεων, με απώτερους στόχους τη δημιουργία συνεργιών, την ισχυροποίηση της θέσης του στην αγορά και την είσοδό του σε νέες κατηγορίες προϊόντων, αποτελούν τη βασική επιδίωξη του ομίλου Vero, συμφερόντων του Νίκου Βερόπουλου.
Παλιός «γνώριμος» του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα, ο Νίκος Βερόπουλος έχει στρέψει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες στα Βαλκάνια τα τελευταία χρόνια, αναπτύσσοντας δίκτυο σούπερ μάρκετ στη Βόρεια Μακεδονία και τη Σερβία.
Οι δραστηριότητες σε Σερβία και Βόρεια Μακεδονία
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η «ΒΕΡΟ ΑΕ Συμμετοχών» ιδρύθηκε την 1η Ιανουαρίου 2016 μετά τη διάσπαση της εταιρείας «ΑΦΟΙ ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΙ ΑΕΒΕ», με σκοπό τη διαχείριση και εκμετάλλευση των επενδύσεων σε θυγατρικές εταιρείες εξωτερικού (VERO DOOEL ΠΓΔΜ-VEROPOULOS DOO ΣΕΡΒΙΑ).
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Vero που καταχωρήθηκαν χθες στο ΓΕΜΗ, οι βασικοί στόχοι των θυγατρικών σε Βόρεια Μακεδονία και Σερβία για το προσεχές διάστημα συνοψίζονται στη διατήρηση του ηγετικού ρόλου τόσο στην αγορά, όσο και στα όργανα της επαγγελματικής οργάνωσης, τη συνέχιση και περαιτέρω ανάπτυξη συνεργασιών για την ανάληψη μεγαλύτερου μεριδίου στην κατά τόπους αγορά λιανικών επιχειρήσεων, καθώς και στη βελτίωση της παρουσίας και προβολής της εταιρείας και του ομίλου.
Αύξηση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση, το 2023 ο όμιλος εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 156,17 εκατ. ευρώ, σημαντικά αυξημένος έναντι κύκλου εργασιών 127,54 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022. Αντίστοιχα, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 15,85 εκατ. ευρώ έναντι 13,02 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη αυξήθηκαν στο ποσό των 12,15 εκατ. ευρώ έναντι 10,31 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022.
«Στην κλειόμενη χρήση 01/01/23-31/12/23 η πορεία του ομίλου υπήρξε πάρα πολύ καλή, τόσο ως προς τον κύκλο εργασιών του και τα μικτά αποτελέσματα (κέρδη) εκμετάλλευσης, όσο και ως προς των καθαρών ενοποιημένων κερδών του παρά τις δυσμενείς διαμορφωμένες διεθνείς συνθήκες», αναφέρει η διοίκηση, εξηγώντας πως «στην επίτευξη των παραπάνω αποτελεσμάτων συνετέλεσαν θετικά η πορεία και τα αποτελέσματα των θυγατρικών εταιρειών VEROPULOS DOOEL Βόρεια Μακεδονία και της VEROPOULOS DOO Σερβία, οι οποίες υλοποίησαν τους στόχους που είχαν τεθεί και αφορούσαν στη βελτίωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων και στην ορθολογικότερη και πιο αποτελεσματική λειτουργία τους, συμβάλλοντας ουσιαστικά και συνολικά στην συνολική ανοδική πορεία του ομίλου».
Να σημειωθεί εδώ ότι ο όμιλος αναπτύσσει σήμερα ένα δίκτυο επτά καταστημάτων στη Σερβία και 14 σημείων πώλησης σε τέσσερις πόλεις της Βόρειας Μακεδονίας, ενώ η περαιτέρω επέκταση του δικτύου παραμένει στρατηγική προτεραιότητα της διοίκησης.
Η έμφαση στα Βαλκάνια και το «αντίο» στην Ελλάδα
Το όνομα Βερόπουλος ήταν για αρκετές δεκαετίες συνυφασμένο με τον εγχώριο κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με το πρώτο σούπερ μάρκετ με την επωνυμία Βερόπουλος Spar να ανοίγει στην Ελλάδα το 1973 και την ανάπτυξη στη συνέχεια να είναι αξιοσημείωτη.
Το «αντίο» όμως στην ελληνική αγορά ήρθε τέσσερις δεκαετίες αργότερα, όταν το 2016 ο Νίκος Βερόπουλος προχώρησε στην πώληση του δικτύου των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα στον όμιλο Metro AEBE, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, προκειμένου να επικεντρωθεί στια Βαλκάνια.
«Η ελληνική δραστηριότητα της εταιρείας πωλείται ώστε να δοθεί έμφαση στις αναδυόμενες αγορές των Βαλκανίων», ανέφερε τότε χαρακτηριστικά η διοίκηση.
Πηγή: insider.gr