
Η Shein Group Ltd. αύξησε τις τιμές των προϊόντων της στις ΗΠΑ, από παπούτσια και φορέματα μέχρι είδη κουζίνας, μια πρώτη ένδειξη για τις επιπτώσεις του για τους Αμερικανούς καταναλωτές του εμπορικού πολέμου που πυροδότησε ο Ντόναλτ Τραμπ.
Οι αυξήσεις τιμών είναι σημαντικά υψηλότερες σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων από ό,τι σε άλλες. Κατά 51% αυξήθηκε η μέση τιμή για 100 κορυφαία προϊόντα στην κατηγορία ομορφιάς και υγείας, ενώ σε πολλά από τα είδη αυτά υπερδιπλασιάζονται μέσα σε 24 ώρες. Για τα είδη σπιτιού και κουζίνας και για τα παιχνίδια, σημειώθηκε αύξηση πάνω από 30%, με τη μεγαλύτερη αύξηση του 377% να καταγράφεται στην τιμή ενός σετ πετσετών κουζίνας 10 τεμαχίων. Σημειώνεται ότι για τα γυναικεία ρούχα η αύξηση ήταν περιορισμένη, κατά μέσο όρο στο 8%.
Δείτε επίσης: Meta: Πειράματα και δεδομένα που «εκτόξευσαν» το Llama
Η αύξηση των τιμών της Shein αντικατοπτρίζει τις τελευταίες προσπάθειες των Κινέζων εμπόρων ηλεκτρονικού εμπορίου να μετακυλίσουν τουλάχιστον ένα μέρος του επιπλέον κόστους εισαγωγών στους Αμερικανούς καταναλωτές. Τον Φεβρουάριο η Shein προσέφερε κίνητρα σε ορισμένους από τους Κινέζους προμηθευτές της να μεταφέρουν μέρος της παραγωγής τους στο Βιετνάμ, ενώ η Temu από την πλευρά της ζήτησε από τα κινεζικά εργοστάσια να στέλνουν τα δικά τους προϊόντα ως φορτίο απευθείας στις αμερικανικές αποθήκες, υιοθετώντας αυτό που ονόμασε πλαίσιο “ημι-φύλαξης”.
Σημειώνεται ακόμη ότι Temu και Shein κατέγραψαν υψηλές πωλήσεις τον Μάρτιο και στις αρχές Απριλίου, αφού οι Αμερικανοί πελάτες τους έσπευσαν να δημιουργήσουν στοκ από διάφορα είδη, από πινέλα μακιγιάζ μέχρι οικιακές συσκευές, πριν την αύξηση των τιμών λόγω της υιοθετηθείσας δασμολογικής πολιτικής.
Οι τιμές αυξήθηκαν κατά περίπου 10% για την Shein στις ΗΠΑ από τις 24 έως τις 26 Απριλίου, με βάση ένα δείγμα καλαθιού αγορών με 50 είδη από μια σειρά κατηγοριών. Αντίθετα, σε άλλες χώρες όπως για παράδειγμα στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι τιμές της Shein παρέμειναν σχετικά αμετάβλητες και κανένα είδος δεν έπαψε να προσφέρεται.