businewss.gr

Η IKEA αλλάζει στρατηγική, στοχεύοντας πλέον στις μικρότερες πόλεις ως τη νέα κινητήρια δύναμη ανάπτυξής της. Μετά από δεκαετίες επενδύσεων σε μεγάλα καταστήματα στα προάστια και, αργότερα, στα κέντρα των μητροπόλεων, ο σουηδικός κολοσσός λιανικής δοκιμάζει ένα νέο format με την ονομασία “Lada” – από τη σουηδική λέξη για “αχυρώνα” – σχεδιασμένο ειδικά για αγορές 100.000 έως 200.000 κατοίκων.

«Στόχος μας είναι να φτάσουμε πιο κοντά στους ανθρώπους», δήλωσε ο Jesper Brodin, CEO του ομίλου Ingka, που διαχειρίζεται τα περισσότερα καταστήματα IKEA παγκοσμίως. «Αν αυτό το μοντέλο αποδειχθεί επιτυχημένο, θα αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούμε», πρόσθεσε.

Το νέο μοντέλο καταστημάτων “Lada”

Το πρόγραμμα IKEA Lada σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εταιρεία που καθιέρωσε τη φιλοσοφία του do-it-yourself. Τα νέα, μικρότερα καταστήματα θα λειτουργούν πιο κοντά στις κατοικίες των πελατών, προσφέροντας ευκολότερη πρόσβαση και εμπειρία αγορών με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος.

Ήδη λειτουργούν τέσσερα πιλοτικά καταστήματα — τρία στο Ηνωμένο Βασίλειο (σε Harlow, Norwich και Newcastle) και ένα στην Πολωνία, ενώ άλλο ένα άνοιξε πρόσφατα στο Τέξας των ΗΠΑ.

Πτώση πωλήσεων και στροφή ανάπτυξης

Η νέα στρατηγική έρχεται σε μια περίοδο προκλήσεων: οι συνολικές πωλήσεις της IKEA υποχώρησαν κατά 1% το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Αυγούστου 2025, φτάνοντας τα 44,6 δισ. ευρώ. Το μερίδιο του ομίλου Ingka αντιπροσωπεύει το 87% του συνόλου, δηλαδή 39 δισ. ευρώ.

Δείτε επίσης: Premia Properties: Εξαγόρασε δύο ξενοδοχεία στην Κω έναντι 73 εκατ. ευρώ

Η εταιρεία προχώρησε σε μειώσεις τιμών ύψους 2,2 δισ. ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια, ώστε να στηρίξει τους καταναλωτές εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και αυξημένου κόστους διαβίωσης. «Ήταν μια δύσκολη χρονιά», αναγνώρισε ο Brodin, «αλλά οι προσπάθειες απέδωσαν, καθώς το καλοκαίρι είδαμε ανάκαμψη στις πωλήσεις».

Ανάπτυξη στα καταστήματα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Το 2025, η IKEA άνοιξε 66 νέα σημεία πώλησης παγκοσμίως — ανάμεσά τους και καταστήματα-ορόσημα στο Λονδίνο (Oxford Street), στο Νέο Δελχί και στη Σαγκάη. Παρά τη στασιμότητα των εσόδων, η εταιρεία σημείωσε αύξηση επισκεψιμότητας και όγκου πωλήσεων.

Οι online αγορές πλέον αντιπροσωπεύουν το 28% του συνολικού τζίρου, στοιχείο που επιβεβαιώνει τη σταδιακή μετατόπιση των πελατών στο ηλεκτρονικό κανάλι.

Προσεκτικές μειώσεις τιμών και νέες προτεραιότητες

Σύμφωνα με τον Jon Abrahamsson Ring, CEO του Inter IKEA Group, οι μειώσεις τιμών θα συνεχιστούν, αλλά με πιο στοχευμένο ρυθμό. «Η μεγάλη μείωση της τελευταίας διετίας ήταν μοναδική. Πλέον κινούμαστε πιο επιλεκτικά», ανέφερε.

Η εμπορική προτεραιότητα για τη νέα χρονιά μετατοπίζεται στα προϊόντα κουζίνας και τραπεζαρίας, μετά την εστίαση στα είδη υπνοδωματίου την προηγούμενη περίοδο.

Η νέα εποχή της IKEA: κοντά στις κοινότητες

Η στρατηγική στροφή της IKEA προς τις μικρότερες πόλεις αντανακλά τη νέα εποχή του λιανεμπορίου: περισσότερη ευελιξία, μικρότερα κόστη και άμεση επαφή με τον πελάτη.

Αν το πρόγραμμα Lada αποδειχθεί επιτυχημένο, μπορεί να καθιερωθεί ως το νέο πρόσωπο της IKEA — ένα πιο τοπικό, προσβάσιμο και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης, σχεδιασμένο για τις ανάγκες των κοινοτήτων και της σύγχρονης οικονομίας.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Damavand: €6 εκατ. επένδυση για αναβάθμιση μονάδας τομάτας στη Φίλια Καρδίτσας